pondelok 15. januára 2018

Najlepší booktuberi #1

Ešte v lete som vám priniesla článok na obľúbené slovenské knižné blogy, tak teraz vám predstavím obľúbené youtube kanály. Keďže "booktuberov" nie je zrovna na Slovensku veľa (resp. možno som ich ešte nenašla), tak prevažne vám predstavím českých knihomoľov, ktorí majú zaujímavé videá, vždy si ich rada pozriem a podobne. Keďže zväčša u mňa prevláda pozeranie videí, než blogov alebo knižných instagramov, tak napíšem až dva články. Alebo možno aj tri. (Ak by som teda napísala článok aj o zahraničných bootuberov, ktorých síce už teraz pozerám menej, ale majú niečo do seba, čo vás možno zaujme, zaujmú vás knihy, ich odlišný štýl, názor na knihy, a tak ďalej, veď to poznáte.)

Aby som stále nechodila okolo horúcej kaše, tak začnem slovenskými booktubermi. Predstavím vám tri a tam to končí. Neviem, ale ešte stále som nenašla žiadneho slovenského youtubera, ktorý sa zaujíma o knihy, ktorý má kvalitné videá, kvalitné názory, dobrý prístup. (Ak nejakého poznáte, dajte vedieť! Budem rada.)

Začnem asi booktuberkou, ktorú sledujem už od jej prvého videa. Najprv som objavila jej blog, potom už začala pridávať iba videá a teraz už nie som si istá, či má ešte stále blog. Nepridáva síce videá často, pretože je to aj dosť časovo náročné, ale zas keď nejaké vydá, tak si ho vždy s radosťou pozriem. Páči sa mi jej vyjadrovanie, pokojný hlas a celkovo ten prístup, ako na vás vplýva jej osoba, keď si pozeráte jej videá. Jej youtube kanál sa volá Bea Books. Určite vám ju odporúčam ! A jej videá BOOK HAUL sú top!


Druhou je Mati Helianthus books. Slovenské youtuberky, ktoré sledujem, tak sledujem už od nich začiatkov, pretože som ich nejakým zázrakom našla. To isté platí aj u tejto booktuberky. Videla som každé jej video a hneď sa mi zapáčilo, ako o knihách rozpráva, vymýšľa nové nápady, taktiež sa mi páčili aj videá, ktoré už aj vymazala. Keďže zbožňujem pozerať videá BOOK HAUL, tak aj u tejto youtuberky ma najviac zaujímajú tieto videá, a taktiež WRAP UP videá.



Poslednou slovenskou hviezdou je určite Inferno na polici. Netvrdím, že s ňou vo všetkom súhlasím, ani že mi niečo nepríde niekedy cez čiaru, ale dá sa na jej videách neskutočne zabávať. Ak aj knihu milujete, tak sa nenahneváte, pretože ona dokáže z tej knihy vybrať snáď všetko. Perfektne spracované videá, všetko to, čo hovorí určite musíte zobrať za pravdu, nech sa vám kniha páčila, či nepáčila. Mne osobne takéto spontánne, (vulgárne), videá nevadia, skvelo sa na to díva a nie sú to len tak lacno nahádzané videá. Vidno za tým aj drinu, kým to zostrihajú, prečítajú, napíšu text. Obdiv!


Keď sme ešte trošku v tej línii videí, kde booktuberky čítajú young adult literatúru, resp. literatúru, ktorá je populárna, tak vám predstavím ešte jednu českú booktuberku, ktorá má skvelé vlogy! Klářiny knihy. Chodí po rôznych mestách, ukazuje, aké knihy si kúpila, aké tam môžete nájsť skvelé kníhkupectva, miluje Patricka Nessa, radí, aké knihy máte začať čítať v angličtine,.... Skrátka je to veľmi príjemná osôbka, ktorá vám zaručene zlepší náladu.


A na záver malý bonus. Martinus CZ vydáva dokonalé videá, hlavne videá Najlepšie knihy a moje obľúbené Baví/Nebaví. Určite bežte pozrieť!


Taktiež ani slovenský Martinus nezaostáva, páčia sa mi videá, keď vám odporúčajú nejaké knihy a videá s autormi. Odporúčam pozrieť video s Benedictom Wellsom. Určite vás navnadí na to, aby ste si jeho knihu prečítali !


Poznáte týchto booktuberov? Ak áno, páčia sa vám ich videá ? Prípadne poznáte nejakých iných? Môžete nám dať vedieť. 
My pripravujeme druhú časť, kde už budú iba českí youtuberi. :-)

>Sima<

1 komentár:

  1. Martinusácke videá poznám a sú super, aj Fragment teraz vydáva vidá, zatiaľ som ich videla na FB stránke, neviem či sú aj na YT :-)
    Je pravda, že na Slovensku nie je toľko booktuberov ako napríklad v Česku, ale rozbieha sa to aj u nás. Inak ak by si chcela, môžeš si pozrieť našu knižnú reláciu Knihožrúti, možno sa ti zapáčime: https://www.youtube.com/watch?v=AQxAkbwlp6E&list=PLAs71JEEESqOtTqmMIix4TbdUNoxJ38cR :-)

    OdpovedaťOdstrániť