streda 21. februára 2018

Bohovia Olympu: Proroctvo - Recenzia

Pred pár rokmi som bola doslova pohltená príbehom Percyho Jacksona. Pre mňa je to jedna z najlepších sérií, ktorá zaujme nielen chlapcov, ale aj dievčatá, približne vo veku 15 rokov.
Napriek tomu, že som milovala predchádzajúce knihy, tak som sa do tohto voľného pokračovania nepustila. Keď už som aj chcela, tak kniha bola vypredaná. A teraz je opäť dostupná a ja som nemohla už ďalej čakať a chcela som sa vrátiť do tohto skvelého sveta plného mytológie, vojen, odvahy a strachu.

Začiatok knihy bol pre mňa celkom dosť veľký oriešok, keďže som musela loviť v pamäti rôzne mená, udalosti zo série Percy Jackson. Pomaly som sa do toho dostávala, ale celkom dosť pomaly! Mierne som bola z toho v rozpakoch, pretože som od tejto knihy čakala naozaj veľa.

No potom sa to rozbehlo, do deja som sa pohltila.

V tejto knihe spoznávame troch hlavných hrdinov, ktorí si získajú vaše sympatie, ktorí majú určité schopnosti, ktoré im pomôžu a, samozrejme, ktorých sprevádza určité posolstvo a tajná výprava.

Hlavní hrdinovia mi boli od začiatku sympatickí, i keď moja sympatia voči Leovi mierne škrípala. Leo bol odvážny chlapec, ktorý všetko zľahčoval a do deja vnášal humor. Čo sa mi na jednej strane páčilo, ale na druhej mi prišiel ako taký chlapček, ktorý si robí zo všetkého srandu. Ale zas na druhej strane, keď mal preukázať odvahu, tak ju preukázal, vedel pomôcť, využívať rozum a jeho citlivá dušička si ma získala.

Piper bolo obyčajné dievča, ktoré sa stalo z dňa na deň hrdinkou. Udalosti, ktoré sa jej stali ju vzpružili, posilnili jej charakter, sebavedomie, aj keď nie vždy bola úprimná, pretože bola ovládaná strachom. No dokázala si to uvedomiť a pochopiť, že spolu - všetci traja - zvládnu všetko.

Jason miestami pripomínal Percyho. Odvážny chalan, ktorý prišiel o myšlienky a nevedel, kto je a kto sú ľudia okolo neho.

Dej sa točí ohľadom výpravy, kde majú naši hrdinovia zastaviť zlo, ktoré prichádza a pomôcť bohyni. Celkovo od Ricka Riordana nemôžete čakať nič iné, ale on má vo všetkom taký skvelý systém, až máte pocit, že naozaj to takto vo svete funguje, polobohovia aj bohovia existujú, príšery a rôzne "monštrá" tiež.

Nesmie tu chýbať ani humor, ktorý odľahčuje napätú situáciu, používanie rozumu, záchrana blízkych, odvaha čeliť nepriateľom, resp. ľuďom, ktorým nie sú hlavní hrdinovia sympatickí a neprajú im nič dobré.
Príbeh je plný zdolávania prekážok, lásky, priateľstva, bojov, mytológie, prepájania gréckej a rímskej mytológie, bohov, polobohov, rodičovskej lásky, strachu, ale hlavne odvahy.

Celý dej s vami poriadne zamáva a vy máte naraz chuť si prečítať ďalší diel, byť svedkom ďalších udalostí a zistiť, ako to všetko skončí. Oceňujem autora, pretože vie dokonale spojiť grécku a rímsku mytológiu, dať im významnú rolu, poprepájať súvislostí a vytvoriť nové tajomstvá, ktoré majú byť časom odhalené.

>Sima<

 Za knihu ďakujeme Albatros Media. Knihu si môžete kúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára