sobota 17. februára 2018

Záhrada motýľov - Recenzia

Už ste niekedy prečítali knihu, ktorá s vami doslova zamávala, ale vy neviete prečo? Vitajte v mojom svete!

Záhradu motýľov v českom jazyku som obdivovala neustále. Pohltila český knižný svet a ja som sa nemohla dočkať, kedy si ju kúpim. Keď som zbadala, že je aj slovenský preklad (o ktorom som absolútne netušila), tak som sa potešila. A ako to dopadlo?

Už pred prečítaním som mala veľké nároky, pretože mi kniha pripomenula moju obľúbenú knihu Parfum - Príbeh vraha. Čakala som, že autorka rozpíše vnútro Záhradníka. Že sa dostaneme hlbšie do jeho psychiky. No takúto vec v knihe nečakajte. Síce budete vedieť dôvody jeho konania, ale jeho osoba bude stále zahalená rúškom tajomstva.

Dej sa točí okolo jedného dievčaťa, ktoré rozpráva polícii, ako to v záhrade fungovalo. Najskôr som bola prekvapená, ako to autorka poňala a celú knihu som bola mierne sklamaná z toho, že tento príbeh vôbec nie je psychologický do takej miery, ako som očakávala.

Rozprávanie hlavnej postavy - Mayi - je prerušované občasnými zásahmi agentov Hannoveriana a Eddisona, ktorí majú úplne odlišný charakter. Hannoverian je milujúci otec, vzorný vyšetrovateľ, chápavý človek, ktorý si chce získať Mayinu priazeň, a pritom jej neublížiť. Eddison je zas človek, ktorý "čo na srdci, to na jazyku". V jeho postave môžeme badať (ako v každom krimi románe) známky takzvaného bad-boya, s nejakou tou minulosťou, ostrým jazykom , ale zas dávkami miernej sympatie voči jeho vystupovaniu.

V knihe nielen odkryjete tajomstvá záhrady, vraždenia mladých žien, ale aj minulosť hlavnej .. hrdinky. Maya si vás získa tým, ako sa dokáže z akejkoľvek situácie dostať, od malička to nemala ľahké, ale so životom sa vedela..poprať. Síce na začiatku ju budete považovať za úplne bezcitnú, za ženu, ktorá si neuvedomuje, čo sa stalo a môže stať a prakticky jej je všetko jedno, no na konci vám všetko do seba zapadne a vy ostanete najskôr mierne dezorientovaní, ale potom všetko pochopíte.

Medzi dievčatami nájdete pochopenie, budete sa vedieť vcítiť do koži Mayi, budete sa snažiť ich utešiť, dodať im odvahu, budete chcieť niečo urobiť, zakročiť, niečo zmeniť. Vaše sympatie si získa takmer každá postava. Nebudete síce vedieť všetko, čo by ste chceli, ale bude to pre vás dostatočné.

Príbeh je teda plný strachu, vyrovnávania sa s osudom, plný sĺz, ale aj smiechu, odvahy, sebazaprenia a čakania na šťastný koniec.

Takmer každá postava má svoj protipól. Kontrast môžete vidieť medzi agentmi, medzi synmi Záhradníka, medzi dievčatami. Nemôžete povedať, že niekto bol zlý, lebo. Vždy dokážete vysvetliť prečo vám niekto bol alebo nebol sympatický. Jediné, čo pre mňa ostáva záhadou je, prečo sa mi táto kniha vryla až tak pod kožu. Akoby som mala po jej dočítaní pocit prázdna a chcela by som vedieť a prečítať si viac. Keďže je kniha súčasťou trilógie, tak na vaše (aj moje) otázky, dotazy si autorka dúfam nájde aj odpovede.

Summa summarum, táto kniha sa z nevysvetliteľného dôvodu stáva pre mňa niečím výnimočným, pretože aj keď nesplnila moje očakávania, aj tak si ma získala. Získali si ma dievčatá, niektorými momentmi aj sám Záhradník, odvaha niečo zmeniť a zachovať si v niektorých momentov "chladnú hlavu." Už iba počkať na druhý diel.

Čítali ste už túto knihu? Ak áno, určite nám dajte vedieť. :-)

>Sima<

Za knihu ďakujeme AlbatrosMedia. Knihu si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára