nedeľa 25. marca 2018

Obľúbené kníhkupectvá


Na našom instagrame som dala anketu, či by ste chceli nejaké tipy na miesta, stránky, kde nakupujem knihy. Tak môžeme ísť na to. ;-)

Na začiatok asi poviem, že väčšinou sa snažím si teraz kupovať knihy v kamenných kníhkupectvách. Už roky sa mi darí kupovať knihy bez toho, aby to vedeli rodičia. (Niežeby mali niečo proti, ale trošku ničím dom, keďže knihy nie sú až také ľahké :-D A ešte mi vyčítajú, že nič iné nerobím, iba čítam. Klasika, nie? ) Preto je pre mňa výhodné, keď nejaké kníhkupectvo má osobný odber alebo predajňu v Žiline.

Čiže teraz nakupujem čoraz menej cez internetové stránky. Kedysi som iba cez ne, ale ako chodím na strednú už 5 rokov do Žiliny, tak som si zvykla zavítať do kníhkupectiev.

Najčastejšie chodím do Auparku do Panta Rhei. Mám to po ceste, obrovské množstvo kníh, skvelý prístup, úžasná atmosféra a je to proste Panta Rhei.
V tomto kníhkupectve majú aj úžasné gauče, na ktoré si môžete sadnúť a čítať si knihu. Väčšinou, keď nemám kam ísť, tak si tam sadnem, začnem si tam čítať, a potom, keď už mi ide autobus, tak si knihu zoberiem, zaplatím a pokračujem v čítaní v autobuse. Navyše sa tam skvelo orientujem a málokedy sa stane, že neviem, kde majú knihu, ktorú hľadám.
V poslednom čase som si obľúbila oddelenie anglických kníh, pretože je doposiaľ najlepšie zorganizované, čo sa videla. Nájdete tam aj krásne vydania, klasiky v anglickom jazyku, aj trilery, ale hlavne young adult.
Tak si to trošku zhrnieme:
Výhody - skvelý personál, milý prístup, obrovský priestor, množstvo kníh, skvelé oddelenie anglických kníh, gauče, vlastná edícia kníh (klasík)
Nevýhody - obrovské zľavy, ktoré sú nepriaznivé pre moju peňaženku :-D

Druhé obľúbené kamenné kníhkupectvo v Žiline je milované Artforum. Úplne to tam milujem. Síce si nemôžem uplatniť zľavu s ISICom, ale milujem tam tú úžasnú atmosféru, tých úžasných ľudí, naprosto dokonalé knihy. Majú tam aj kávičku, takže môžete si tam dať kávu a nabrať inšpiráciu.
Konečne som sa stala aj členkou ich klubu? (ak to môžem tak nazvať), pretože som ani netušila, že majú kartu, ale ja som ten typ človeka, ktorý si vyberá peňaženku na základe toho, koľko sa do nej hmestí kariet, tak som nemohla odolať. A tak som ešte k nákupu dostala knihu zadarmo, keďže vo februári dávali knihy zadarmo. A ešte akú fajnovú!
A teraz tam majú knihy za polovicu!  Dosť sa tam bojím aj vkročiť, lebo by som zas oplakávala moju peňaženku., v ktorej teraz zas nič nie je.
Výhody - káva, skvelí ľudia, skvelé knihy, všetko dokonalé
Nevýhody - je to celkom "mimo" z mojej trasy, takže tam nechodím až tak často

Internetové kníhkupectvá občas navštevujem a už dávnejšie som objavila niečo naprosto dokonalé. Dajte si jednoducho stránku https://www.preskoly.sk/ Nájdete tam úplne NAJ-DO-KO-NA-LEJ-ŠIE CENY! Nepreháňam. To, čo v iných kníhkupectvách dáte za 5 kníh, tak tu za tie isté dáte o 15€ menej. Verte mi! Do "košíka" v jednom nemenovanom internetovom kníhkupectve som si nahádzala 5 kníh, ktoré chcem, potom tie isté som si dala aj do "košíka" na tejto stránke. A čo z toho vzniklo ? 15€!
Síce je pravda, že tam nemajú všetky knihy, po ktorých vaše srdiečko piští, ale ak nejaké nájdete, tak vám odporúčam si ich objednať My máme s nimi aj spoluprácu a sú ešte aj strašne super! Takže čo je lepšie než skvelí ľudia, ktorí robia pre vybavenie objednávky maximum a ešte majú na stránke lacné knihy?
Výhody - cena, cena, cena ! úžasný prístup, skvelý stav knihy (čo je pre niektorých dôležité)
Nevýhody - nemajú kamennú predajňu! :-( A keďže je nenakupujem často na dobierku (internetbanking nemám - priateľ má, ale aj tak je to problém = nižšie vysvetlím), tak je to pre mňa obrovská nevýhoda, pretože inak by som od nich kupovala knihy častejšie.

A posledné kníhkupectvo? Antikvariát! Moja srdcová záležitosť! Na ktorú som nalákala už viacero ľudí a všetci si pochvaľovali. Takže ak milujete skvelé knihy za skvelé ceny, tak šup-šup na stránku http://www.tuborgaha.sk/ Ja si neviem vynachváliť to, akí sú úžasní. A nielen to, že majú ceny kníh od 0 do 4€, čo je asi najviac prijateľná cena za staré knihy, tak sú ešte neskutočne milí a konverzácia s nimi vôbec neviazne. Pošlú vám knihy hneď a sú ochotní aj akceptovať vaše požiadavky. Už dlhšie som si nič neobjednala, ale čoskoro už musím, pretože moje srdce piští a ja potrebujem nutne nejaké klasiky. :-D (A ak budete pozorní nájdete tam také parády ako Komédie od Shakespeara, Vojnu a mier od Tolstoja - za 12€ alebo tak nejako, 5 kníh, som kúpila-, Druhé pohlavie, knihy od Remarquea, Hemingwaya =) skrátka nájdete veľa dobrého "matrošu", keď ste na ich stránke denno-denne ako ja :-D)
Výhody - najlepší internetový antikvariát s najlepšími cenami !!!!!! + skvelý prístup
Nevýhody - to, že sa dá platiť iba internetbankingom (musí mi to platiť priateľ a ten tiež nie je stále doma a nedá  sa mu to platiť zo zahraničia - čiže nenakupujem tam tak často, ako by som chcela), nemajú predajňu v Žiline (čo je celkom aj výhoda, inak by som tam bola každý deň a namiesto 100 kníh za rok by som si kúpila 300 :-D)

A čo vy? Aký máte názor na tieto miesta, resp. stránky? 
Viete mi poradiť nejaké kníhkupectvo, antikvariát v Žiline? Budem rada za každý tip. :-) 

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára