utorok 4. júna 2019

Bez teba to nie je ono - Jenny Han // recenzie


Jenny Han si môže vychutnávať blažený pocit úspechu po toľkých knižkách a pri všetkých čitateľoch. Píše sa jej tak ľahko? Áno. Jej knižky totižto nevyžadujú žiadne extra rozmýšľanie a energiu. Sú určené k príjemnému oddychu.

Popri všetkých našich šialených každodenných situáciách nám nejeden raz padne vhod začítať sa do knižky, v ktorej sa stratíme a vypneme. Zabudneme a odreagujeme sa. Čítanie by malo byť relaxom.

,,Budúcnosť je nejasná. Je však moja."

Netvrdím, že táto knižka je úžasnosť sama, no ponúka nám jednoduchý únik z reality. Čo takto trošku sa pre zmenu zamotať v pavučine niekoho iného? Posympatizovať, posťažovať sa nie na svet, ale na vymyslené hlúpo konajúce postavy v knižke?

BTTNO pokračuje s príbehom o Belly a jej rodine a priateľoch. Všetky postavy už predsa poznáme z Povedz, že ma miluješ, čiže žiadny zmätok. Od knižky môžme očakávať priateľské a pohodičkové rodinné a príjemné prostredie.

Jedna osoba má zásadný vplyv na dej celej tejto knižky, a to je Susannah. Milá a éterická bytosť so zmyslom pre radosť. Či už ide o nálady, pocity, alebo vzťahy, celá knižka sa točí viac menej okolo nej. Aj napriek faktu, že hlavnými postavami sú Belly s Conradom. Toto stvorenie nie je možné nemať rád.

Dosť výrazne sa prejavuje aj Jere, čož dodáva knižke šmrnc a dynamiku. Ako veľký brat zasahuje do diania a konania svojich blízkych a odkrýva svoje najtajnejšie najskrytejšie pocity. Za to Steva nám autorka nejako schovávala. Čož je trošku škoda.


,,Každý sa musí spamätať z prvej lásky. Je to čosi ako životná zmena."

Prvá knižka sa skončila vzťahom Cona a Belly, ale istotne ste zvedaví, ako to dopadne, všakže? Druhá knižka náväzne začína plačom, no až neskôr sa dostávame k tomu, čo ten plač spôsobuje a čo sa vlastne stalo. Normálne by asi malo byť na osoh, že knižka nie je prvoplánová a nehádže vám všetko pod nos priamo, ale vracia sa k udalostiam a opisuje ich, neprekrúca, nerobí závery,... no pri tejto knižke ma to skôr hnevalo, pretože sa k nej hodí taká tá jednoduchosť, naplácanosť a bezrozmyslovosť.

Chvíľočku mi trvalo kým sa mi podarilo sa poriadne začítať, no  neskôr, keď už bolo všetko jasné a postavy sa začali viac ukazovať a prejavovať, knižka naberá svoj rýchly spád a číta sa skoro sama. Navodzuje zvedavosť a na končí tromi bodkami, čo dáva čitateľovi priestor k osobnej zúrivosti a k budovaniu túžby po ďalšej časti. Mám od nej veľké očakávania.

Keby som mala túto sériu porovnať so Všetkým chlapcom, ktorých som milovala, tak táto ma baví neskutočne viac a teším sa na ďalšie pokračovanie, čo uspokojí moju zvedavosť.

,,A nech robíte, čo robíte, neveiete sa ubrániť snívaniu."

Tieto knižky sú ideálnym osviežením do týchto teplých letných dní. Nenútená, ľahká a jemná, naivná. Popisuje neskrotnú mladú nestabilnú túžbu, klamstvá, pomoc, súcit, hnev, prvé alkoholové párty, a omnho viac :)

Za knižočku veľmi krásne ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)

-Rony-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára