pondelok 16. októbra 2017

Vrahyňa v podsvetí + Vrahyňa proti impériu - Recenzia

Anotácia: Keď kráľ vrahov objaví spôsob, ako sa navždy vysporiadať s otrokármi a úplne rozvrátiť obchod s ľuďmi, najobávanejšia nájomná vrahyňa Celaena Sardothien neváha a chopí sa tejto úlohy s vervou jej vlastnou. Netuší však, že táto temná a nebezpečná misia ju zavedie z riftholdských striech do tajných tunelov pod mestom. A to, na čo tam narazí, ju vôbec nepoteší...

***

Neviem, prečo som tak dlho posúvala prečítanie tejto tretej novely. Milujem sériu Trón zo skla. Vždy sa rada začítam do toho dokonalého, prepracovaného myslenia autorky a vždy s napätím čakám, čo vymyslí.

V tejto knihe to bolo trošku mierne sklamanie ohľadom riešenia úlohy. Už hneď na začiatku som vedela, čo sa stane. Ako to všetko skončí. Napriek tomu, autorka vyvážila tento nedostatok tým, že úžasne vykreslila vzťah hlavných hrdinov (nie je už tajomstvom, že to bol Sam), krásne pasáže, ktoré sa týkali hudby vás rovno pohladili po duši.

Neviem čím to je, ale mám pocit, že si neviem veľmi obľúbiť Sama. Vo štvrtej časti série si môžete obľúbiť jednu mužskú postavu, ktorá sa vám vryje do pamäte a všetko, čo čítate potom (po tej knihe), vám ju neskutočne pripomína. Na konci som už vcelku si Sama obľúbila, ale mám pocit, že je to ten istý príbeh ako s Rowanom. Úžasný muž, ktorý má len tie pozitívne vlastnosti. Najskôr "nenávidel", potom miloval.

Dal jej všetko, no zároveň jej aj všetko vzal.

Celaena je stále tou typickou sarkastickou postavou, ktorú mám rada, nech urobí čokoľvek. V tejto knihe sa však prejavila aj jej jedna negatívna vlastnosť, a to naivnosť. Vždy som ju brala ako stelesnením rozumu a sarkazmu dokopy, v tejto knihe sa prejavila dosť hlúpo. Na druhej strane autorka ju vyzdvihla ako človeka, ktorý má svoje chyby, dôveruje ľuďom a nakoniec sa popáli.

Celkovo tento príbeh bol, pre mňa, najslabší. I keď má to ten správny Maasovej štýl, ktorý si zamilujete. Či si zamilujete postavy, dej, opisy hudby, boj dobra a zla, alebo celkovo príbeh. Má svoje nedostatky, ale zas nemôžete povedať, že vás tá kniha nebavila, neusmievali ste sa pri nej, nezasmiali a nepoplakali. U Maas si najlepšie uvedomíte, aký kolotoč emócií sa dá vyvolať.

Na záver musím povedať, že predtým, ako si prečítate štvrtý diel, by som odporúčala prečítať si tieto novely. Veľa udalostí v štvrtom dieli (Kráľovná v tieňoch) sa spomína zrovna z týchto dvoch posledných, a potom si nedokážete tak dobre užiť tieto novely, ak ste čítali štvrtú časť.

"Vyzeráš nádherne. No stavil by som sa, že to vieš."

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

Anotácia: Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, keď je najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila - miesto, ktoré volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú nezávislosť získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej však stúpa do hlavy a zabúda, že aj keď už má to, po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť... alebo aj o všetko.

***

Vždy, keď som čítala Trón zo skla alebo ďalšie časti, priala som si spoznať príbeh Celaeny a Sama. Vždy bol pre mňa niečím zaujímavý, Sam bol niekým, koho som chcela spoznať. Musím povedať, že keď už viete, ako celá kniha skončí, tak si ju neužijete tak, ako by ste mali.

Áno, samozrejme, v tejto knihe nájdete úžasný príbeh dobra proti zlu, príbeh lásky, úžasný Maasovej štýl, ale nakoniec z toho vznikne príbeh, ktorý už aj tak máte dávno prečítaný a všetko, všetky "spoilery" už dávno viete. Viete, ako sa skončí, čo sa stane, kto za všetko môže. Nemáme možnosť si predstaviť koniec, nemáte možnosť nahliadnuť hlbšie po konania postáv a spoločne s nimi odhaľovať sprisahania, tajomstvá a podobne.

Vtedy do nej vrazilo ticho.

Taktiež ako aj v tretej novele, aj tu som mala problém sa úplne stotožniť so Samom. Strašne mi pripomínal Rowana. V každom pohybe, v každej situácii, v každom kúsku jeho charakteru.

Arobynn je celkovo braný ako negatívna postava, ale zas na druhej strane môžeme vidieť, že nie vždy je taký zlý, taký autoritatívny. Vidíme síce, že si myslí, že mu všetko patrí, ale zas na druhú stranu nemôžeme tvrdiť, že ju/ich nevaroval.

Celkovo bol príbeh veľmi dobrý, ale keďže som už vedela koniec, tak ten finálny BOOM efekt u mňa nenastal. Napriek tomu, táto knižočka určite by nemala chýbať vo vašej knižnici, ak milujete Maasovej štýl, Trón zo skla a skvelú fantasy sériu plnú akcie, lásky, dobra a zla, bojov, utrpenia, sĺz a radosti.

Bola oheň, bola temnota, bola prach, krv a tieň.

Za štvrtú novelu by som chcela poďakovať vydavateľstvu Slovart.