pondelok 2. marca 2020

Nechaj si to pre seba - Karen M. McManusová // recenzia

Vedela som, čo priniesla JznK a nevedela som sa dočkať toho, čo prinesie Nstps. Zatiaľ čo prvá priniesla extra dávku zvrušenia a nepredpokladaných zistení, druhá sa správala ako typická detektívka, no trošku v menej chytľavom prevedení.

,,Chcela som urobiť niečo - tak pre dievčatá, ktoré tu už nie sú, ako aj pre tie, ktoré tu po nich zostali."

Tým, samozrejme, nechcem povedať, že ma knižka nezaujala. Len som od nej očakávala aspoň podobný náboj, akým disponuje JznK, ktorá prinášala jedno prekvapenie za druhým. Musím uznať, že táto knižka bola o máličko menej chytľavá. No predstavila úplne nový koncept záhady. Trošku iné tajomstvá.

Čo musím opäť vyzdvihnúť je to, že nám autorka predstavuje príbeh z rôznych perspektív striedaním uhlov pohľadov. to nikdy nezaškodí. Dokonca môjmu dojmu to pridalo viac než je únosné. Bola som zo striedania pohľadov totálne nadšená. Máme tak šancu porozumieť okolnostiam a lepšie si usporiadať myšlienky.

Hlavnými hrdinami sú outsideri s rozličnými osudmi. Zatiaľ čo dvojčatá prišli do neznámeho prostredia a láka ich tajomstvo mesta a ich matky, no a brat podozrivého z vraždy je tiež zaujímavá osôbka, ktorá dotvára celkový nádych zasadenia.

,,Vitaj v malom meste. Tu si len taká dobrá, ako to najlepšie, čo urobila tvoja rodina. Alebo to najhoršie."

Avšak sammotný koncept mladých pátračov na vlastnú päsť je rozkošný a ukazuje na to, že aj keď možno nemáme roky skúseností, hlavy nám môžu fungovať rovnako dobre. Knižka mala fajn myšlienku o dôležitosti rodinných vzťahov. Ukazuje krehké dušičky tínedžerov a ich strasti. Knižka tiež opisuje dievčenské intrigy a to ako zúfalo túžia byť kráľovnami.

Aj napriek tomu, že ma oproti JznK knižka málo sklamala, avšak priniesla mnoho tém, ktoré sa v predcháfzajúcej nespomínali. Veľmi do hĺbky riešené súrodenecké vzťahy. A to v rôznych stupňoch nenávisti či schopnosti fungovať spolu.

Každý priaznivec romantických príbehov si tiež príde na svoje, pretože nie len že sa knižka odohráva na strednej, kde párikovanie udáva spoločenskú prestíž, ale celková napätá atmosféra prameniaca zo záhady, ktorú tínedžeri reišia, pridáva príbehu viac chytľavosti a dynamiky. Vyústené rodinné vťahy pridávajú knižke na záhadnosti. Knižka je plná tajomstiev, ktoré nie je jednoduché vyriešiť.

Celkovo je knižka výborným oddychom. Nevyžaduje si príliš rozmýšľať, ani zamýšľať sa. Opisu neľahké dospievajúce stavy a vydáva sa po stopách dávneho zločinu, na ktorý nikto nechce zabudnúť.


,,Vedel som si predstaviť, že jedného dňa sa odváži. Že si odpusti, že uverila klamstvám takého monštra. My všetci musíme. ,,Iba treba ďalej žiť," povedal som napokon."

Za knižočku veľmi pekne ďakujeme internetovému kníhkupectvu bux.sk v spolupráci s vydavateľstvom ikar. Objednávajte tu ;)

Ďakujem za čas venovaný čítaniu recenzie ;)
- Veronika -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára