nedeľa 29. novembra 2020

Nebeská tkáčka - Kristen Ciccarelli // recenzia

Nebeská tkáčka ako tretia knižka zo série Iskari sa stala mojim vytúženým grand finale. Aj keď som sprvu nevedela, do čoho sa púšťam, pretože už druhému dielu som dovolila prekvapiť ma, ignorujúc akúkoľvek anotáciu. Pri tejto knižke by ma ani anotácia nedonútila nechcieť si knižku prečítať. Už z dielov pred ňou som bola zvyknutá na poriadnu dávku prekvapenia, no s postupom stránok a knižiek, sa u mňa Nebeská tkáčka vyšplhala až na vrchol. Stala sa v mojich očiach jednou z najlepších kníh tohto roka. Prebudila vo mne moju vášeň k čítaniu, nakopla ma, zlepšila mi náladu a vytiahla ma z karanténnej čitateľskej krízy.

Knižku je možné čítať aj samostatne bez poznania predošlého deja, každé pokračovanie hovorí vlastný príbe a naväzujú len zľahka. Aj keď ako základ je fajn prečítať si predošlý diel, nič vám predsa nebráni vybrať si vlastné poradie. Nič však pre mňa, nakoľko som pekne po poriadku musela začať od tej najnovšej novinky. 

Aj keď NT zastáva samostatnú dejovú líniu, nie všetky hlavné postavy je potrebné predstavovať. Vystupuje tu Dax, Roa, Torwin, Asha, aj draci. Neustála prítomnoť a naliehavosť bušanských sporov, ale aj dračia problematika sa dielom k dielu stupňuje. V mnohých knižkách, ktoré sú priamym pokračovaním je niekedy ťažké prehrabať sa cez opätovné spoznávanie postáv a okolností, preto som rada, že táto knižka sa nezdržuje so žiadnym introm a ženie sa rovno k akcii. Zaujímavá bola hneď od začiatku. Táto knižka je prvotriedne chytľavá.

,,A hoci jej niekedy badal na očiach hlad a inokedy ho trápila vlastná túžba, čo mu zožierala vnútro, zatiaľ si vystačil s radosťou."

Obľúbila som si tiež hlavné postavy. Moderný nádych v spojitosti nulovej kritiky a skrývania ma ozaj dostal, neohvoriac o tom, že pokladám toto odhodlanie za prelomové. Neviem koľko podobne ladených romantických zápletiek som kedy čítala. Asi len minimum. A v spojitosti so Safire a Iris, premýšľam či vôbec nejakú. Som tiež veľmi rada, že hlavným postavám z predchádzajúcich knižiek je tu venované naozaj len minimum času, o to lepšie, pretože som sa mohla naplno skamarátiť so Safire a Iris. Mimochodom, úžasný výber mien. Neustále som im držala palce.

Autorka sa nebála do knižky vložiť akékoľvek vyvrcholenie. Nebála sa knižku okoreniť pirátstvom, zradou, láskou, ani povinnosťou. Táto knižka na mňa pôsobila silvestrovským dojmom. Bol to jeden ohňostroj za druhým. Explózia supernovy. Nenormálne som smutná z toho, že príbeh som zhltla tak rýchlo. Už dlho som si rereadingom nebola takto istá.

,,Safire si v tom okamihu uvedomila, že ak sa teraz neodtiahne, už sa neodtiahne nikdy."

Pri čítaní tejto knižky som asi neprestávala byť v úžase. Nechápala som ako rýchlo dokáže dej nabrať neskutočnú rýchlosť, byť neustále tak dynamický a zaujímavý, nenudiť a vždy vedieť prekvapiť. 

Asi som si to pri predchádzajúcich knižkách neuvedomila, alebo to nebolo tak cítiť, ale vedľajšie dejové linky predstavujúce legendy, sa v tejto knižke neuveriteľne vydarili. Boli popreplietané a ani na moment som netušila, čo prezradia na koniec. Vzbudzovali vlastné domnienky a závery, nakopávali predstavivosť a nedovoľovali prestať myslieť a čítať. Naozaj neskutočne vydarená spleť napätia.

Za knižočku veľmi pekne ďakujeme AlbatrosMedia. Objenávajte tu a čítajte ;)

- Veronika - 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára