nedeľa 2. mája 2021

Rozhodnutie : Michaela Zamari (recenzia)

Rozhodnutie
je rozhodne knihou, ktorá zaujme už na prvý pohľad a ktorá sľubuje šarmantného hlavného hrdinu, ktorému žiadne ženské srdce neodolá. A musím povedať, že z istej časti je to aj pravda.

Kniha zachytáva príbeh Raven, ktorá, spoločne so svojím bratom, si užíva dlho očakávanú dovolenku. Z  minúty na minútu sa však tento dokonalý oddych mení na väzenie pod prísnym dohľadom tajomného cudzinca, ktorý má jediný cieľ ‒ ochrániť Raven.

Subjektívne môžem konštatovať, že autorka vie naozaj zaujať svojich čitateľov, resp. skôr čitateľky. Dáva im presne to, po čom túžia: šarmantného a tajomného muža, odvážneho a zamilovaného brata, naivnú a krásnu hlavnú hrdinku, ktorá má svoju najlepšiu kamarátku a ktorá pracuje v salóne so svadobným sortimentom, túžiacu po svadbe a zahojení sa po predošlých vzťahoch. Ale toto je asi tak všetko, čo sa dá o hlavných hrdinoch tejto knihy povedať (+ stručný opis ich vzhľadu). Autorka im nedáva príliš veľký priestor na sebarozvoj, neponúka ich evolúciu, minulosť načrtáva iba v otázkach, ktoré nezodpovie, nevenuje im toľko pozornosti, koľko by si zaslúžili.

Ďalším mínusom tejto knihy je dejová línia, resp. ako je kompozične zvládnutá, a správanie hlavných postáv. Troy s Raven síce majú isté tendencie sa brániť, ale akoby stále iba na povrchu a čitateľ nemá možnosť nahliadnuť pod hladinu, pretože protagonisti sa svojej role zhostia bez väčších rečí či činov, začnú ju akceptovať príliš rýchlo a ich pokusy sú príliš chabé.

Spojenie erotiky a dobrodružstva začne čitateľ pociťovať až postupom času, i keď hlavná dejová línia je stále akási nemastná-neslaná, vyvoláva viac otázok ako odpovedí, pôsobí ako príliš veľké klišé a miestami naozaj pripomína také nízko kvalitné filmy, eroticky ladené a okorenené trilerovými prvkami.

Čo sa však musí autorke priznať, je štýl, ktorým píše, pretože ten je prudko návykový. I keď sa vám postavy nevryli pod kožu a mali ste voči nim výhrady (voči tajomnosti, naivnosti, prílišnej dokonalosti), tak postupne, stranu za stranou, si dokázali získať vaše sympatie, dokonca aj efekt napätia začal viac rezonovať, až ma to miestami priviedlo k slzám a prianiam, aby všetko dobre skončilo.

Rozhodnutiu nechýba láska, vášeň, primerané erotické pasáže (až na úvodnú, ktorá je trošku chaotická a vyvoláva množstvo otázok), prvky tajomna, trileru, dobrodružstva spojeného s opismi navštevovaných miest, čo dodáva príbehu istý „šmrnc‟.

V konečnom dôsledku teda knihu hodnotím pozitívne, čítala sa akoby sama, postavy som si predsa len postupne obľúbila (ale i to iba v určitej miere), páčili sa mi hlavne tie motívy, ktoré neboli kľúčové, dej mal atmosféru exotiky a v pozadí sa neustále niesla akási erotická esencia, i keď prvotný plán bol iný. Kniha má viacero nedostatkov vo svojej výstavbe, ale v konečnom dôsledku sa pozornosť čitateľa zameria na niečo úplne iné a to sa mu bude pozdávať omnoho viac. Kniha je vhodná pre všetkých, ktorí hľadajú výbornú „oddychovku‟ s prvkami napätia počas prichádzajúcich letných večerov.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem samotnej autorke. Môžete ju sledovať na jej instagrame a kúpiť si knihu priamo od nej. :)