nedeľa 31. decembra 2017

Najlepšie knihy roka 2017

Rok 2017 bol v jednom najlepší, pretože v mojom živote sa stalo veľa vecí, ktoré ma poučili, ale aj najhorší, pretože stresy, depresie, škola, maturita, stužková, samé okrúhle narodeniny, čiže nedostatok peňazí, nedarilo sa a podobne. Veľakrát som si hovorila: "Nech už tento rok skončí!" A takto si to budem hovoriť aj na ďalší, lebo ma čaká opäť maturita, prihlášky na vysokú školu (kde ma dúfam zoberú), zrejme nejaké brigády, opäť hlbšie do vrecka, stresy, depresie, no skrátka všetko, čo si viete predstaviť. Aby som však nebola negatívna, tak vám tu zhrnieme "náš rok v knihách." Čiže najlepšie knihy, ktoré sme prečítali v roku 2017. Tých bolo dosť. Ja som ich prečítala 79. Moja novoročná výzva na rok 2017 bola 60 kníh, čo som zvládla, a som rada. Keby mám inú školu, možno sa mi podarí aj 100, ale som rada za to, čo som prečítala. V roku 2018 si dávam výzvu iba 30 kníh. A prečo? Pretože treba mi sa veľa učiť, prihlášky, výber vysokej školy, brigády a podobne. Dúfam, že to prekonám, ale radšej si dám menej než viac. (Každý rok som si zvykla dávať 60 kníh.)

V roku 2017 vyšlo neskutočne veľké množstvo skvelých kníh. Ale iste viete, že všetky neprečítate. My sme tento rok mali z hľadiska nášho blogu veľmi .. plodný? Skrátka sme nadviazali spolupráce, vytvorili si nové priateľstvá, posunuli sa o kúsok dopredu. Prišlo nám na recenziu veľa skvelých knižiek, ktoré tu síce všetky nespomenieme, ale v recenziách na ne si môžete prečítať náš názor.

Keďže sme dve, rozhodli sme sa urobiť "dvojitý článok." Ja predstavím 5 kníh, ktoré sa mi najviac páčili (nie všetky vyšli v roku 2017), a potom Veronika vám predstaví svoju päticu.

Prvou knihou, ktorá ma najviac zasiahla je kniha Nájdem si ťa. Je to o žene, ktorá bola znásilnená a jej vysporiadanie sa s týmto faktom. Táto žena hovorí, aké boli pre ňu dni po tom, ako ju mladý muž čiernej pleti znásilnil. Ako sa bála o svoje deti, bála sa byť s mužmi osamote, ako prežívala strach. Našla v sebe určitú silu, ktorá ju dohnala k tomu, že sa rozhodla nájsť muža, ktorý jej toto utrpenie, celoživotnú traumu spôsobil, a pozrieť sa mu do očí.
Neskutočne silný príbeh, ktorý vo vás niečo zanechá.

Druhou najlepšou bola jednoznačne Ferrante a jej Temná dcéra. Tento rok som sa zoznámila aj s jej Neapolskou ságou, ale táto knižočka bola pre mňa iná. Krásny príbeh ženy, ktorá akoby stále chcela ostať dieťaťom. Článok, v ktorom sa nachádza aj "mini-recenzia" odo mňa si môžete prečítať tu. (Zároveň tam nájdete aj iné skvelé knihy.)

Treťou je pre mňa Polnočný denník od Matkina. Táto kniha od neho ma zasiahla asi najviac. Je to jeho prvá kniha (ak sa nemýlim), a zároveň je úplne najlepšia pre mňa. (Z tých, čo som prečítala.) Veľmi si užívam jeho štýl, pretože je sarkastický, erotický, plný zvratov, vulgarizmov, ale zároveň je dokonalý, dotiahnutý do detailov, premyslený a krásne komplikovaný, snažiaci sa pochopiť ženu. Do-ko-na-losť !

Štvrtou, pre mňa, najlepšou je jednoznačne Kráľovná v tieňoch. Sarah J. Maas mám veľmi rada a jej Trón zo skla tiež. Samozrejme, netvrdím, že táto kniha nemá chyby, ale mňa strašne baví. Je plná akcie, zvratov, charakterov, lásky, odvahy, vrážd, násilia, pomsty. Na túto časť som sa tešila a dostala som presne to, čo som potrebovala. Ak ste Trón zo skla nečítali, skúste tomu dať šancu. Neručím za to, že sa vám to bude páčiť (veľa ľuďom v mojom okolí sa to nepáči), ale ak sa vám bude páčiť, tak sa pridáte ku väčšine. ;-) Určite má táto séria niečo do seba, čo vás zaujme a pohltí.

Piatou je kniha Všetci by sme mali byť feminist(k)ami, ktorú by si mal každý prečítať. Feminizmus nie je o tom, že žena nepotrebuje k svojmu životu muža, je nezávislá a nemá rada mužov. Je to o tom, že ženy majú mať rovnaké práva ako muži.Táto kniha dokonale vysvetlí, ako sa veci majú. Že nielen muž, ale aj žena dokáže byť cieľavedomá, rozumná a silná. Že každý rieši rod a nie to, aký je človek. Táto knižočka je dokonalá malá záležitosť, po ktorej prečítaní si máte uvedomiť, že všetci by sme mali byť feministami/feministkami.

BONUS! Ešte sa mi veľmi páčila kniha Dievča v ľade. Preklad bol čistá katastrofa, ale čaro knihe neubral. Skvelý čitateľský zážitok s pointou. 
>Sima<

😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻 😻

Žiadalo by sa mojej stručnosti po Simonkinom výleve :D

Tento rok bol pre nás nadupaný všetkým možným... dostali sme veľa nových príležitostí a otvorili sa nám nové možnosti. Nástrahy a prekážky nás nezastavili a my s úsmevom na perách pokračujeme ďalej a dúfame, že spolu s nami aj vy vykročíte do nového roka spokojný a tou správnou nohou.

Rovnako nám naše bezsenné noci a uzívané dni spríjemňovali a obohacovali naše milované knižky. Tu sú tie, ktoré najviac dostali mňa😉:

♛ Polnočná dáma
Zbožňujem Cassandru Clare a obdivujem jej schopnosť stále točiť o tom istom na stovkách strán a nikdy ma neunudiť. Tieňolovecký svet som si obľúbila v sérii The mortal instruments, snažila som sa naučiť kresliť všetky tie runy a tvárila som sa ako hrdinka, pretože ma ten svet až tak fascinoval, až som mu úplne prepadla. (recenzia)

♕ Tisíc chlapčenských bozkov
Táto knižka by sa mala volať Tisíc mojich sĺz, pretože ma pripravila o všetky zásoby vreckoviek. Nádherný príbeh ma dostal so všetkým a hlavne tí, ktorí ste čítali moju recenziu viete, ako mi táto knižka pobláznila hlavu. (recenzia)

Vrania šestka
Ďalšia fantasy. Nový svet, nové postavy a nová závislosť. Veď to poznáte. Nech má knižka aj tisíc strán, ale milujem sa stratiť vo všetkých tých akčných stránkach a situáciách, ktoré by som si len ťažko sama predstavovala. Autorka nám priniesla nový svet a ohúrila tisícky fanúšikov, kam sa len pozriete. A to ani nevravím o tom, ako na mňa pôsobil práve Kaz... (recenzia)

♕ Jeden z nás klame
Na toto som sa fakt tešila. Nový námet a hlavne zmena oproti všetkým tým rozprávkam, čo som čítala okolo. Úplne som sa zažrala do tohto prostredia stredoškolskej detektívky a bralo ma to viac ako pll. Jednak sa knižka neskladala zo 7 sérii, ale nemietla, napredovala, strašila a nebola len medovým motúzikom. (recenzia)

Kráľova klietka
Tak toto bola moja čerešnička na torte. Nevedela som sa dočkať publikácie a po posledných stránkach ma prepadla nezastaviteľná zúrivosť. Znovu som si obľúbila Mare a ak už čím skôr nebude máj, tak sa zbláznim, pretože nedokážem zastaviť ten hurikán, čo vo mne zanechala KK. (recenzia)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára