streda 13. decembra 2017

Podvedená láska - Recenzia

Anotácia: Keď sa Dália po ťažkom úraze preberie v nemocnici, s hrôzou si uvedomí, že si nič nepamätá. Nevie, kto je, nespoznáva svojho manžela ani vlastné deti. Jej minulosť je zahalená nepreniknuteľnou hmlou.
V domácom prostredí sa pomaly spamätáva z úrazu a snaží sa spomenúť na čokoľvek z doterajšieho života. Ako sa však zdá, jej milujúci manžel nestojí práve o to, aby sa jej pamäť vrátila. A čo je ešte zvláštnejšie, očividne jej niečo taja aj deti.
Dália je zo situácie čoraz viac zmätená a zúfalo sa snaží rozmotať pavučinu týchto záhad. Celá situácia sa ešte viac skomplikuje, keď sa pred dverami objaví neznámy muž, ktorý tvrdí, že ho Dália miluje.
Napriek tomu, že jej v hľadaní odpovedí pomáha najmladšia dcéra a najlepšia priateľka, Dália potrebuje posledný impulz, aby hádanku ohľadom svojej minulosti vyriešila, aby do skladačky tajomstiev zapadol posledný dielik...

***

Najskôr asi začnem tým, prečo ma zaujala táto kniha.
Prvý dôvod: Autorka patrí medzi známejšie slovenské autorky.
Druhý dôvod: Vždy som si chcela od nej niečo prečítať.
Tretí dôvod: Moja sestra ju miluje. Má všetky jej knihy. (Už aj na túto si robila nárok.)
Ako to dopadlo? Bola som unesená alebo ma sklamala??

Slovenské autorky mám vcelku dosť rada, aj keď mám pocit, že štýl písania majú úplne rovnaký.
Začiatok ma vôbec nebavil. Autorka mala akýsi plytký, nepremyslený dej, veľmi predvídateľný a vôbec nie zaujímavý. Hádky medzi deťmi hlavnej hrdinky mi pripadali ako keď sa detiská hádajú, a to boli dospelí ľudia! Syn mal dokonca dieťa a priateľku. Za ich nezmyslené postupy zmýšľania a sebecké správanie vy som ich najradšej vyfackala.

Ľudia zabudnú, čo ste hovorili, ale nezabudnú, ako sa vedľa vás cítili.


Jediná sympatická mi bola Simona (menovkyňa, no nedalo sa aby nebola sympatická....ale nie :-P). Racionálne zmýšľanie, pozerala hlavne na to, aby bol každý šťastný a spokojný, znášala každú bolesť hrdinsky, bola rebel a nedávala si servítku pre ústa.V niektorých ohľadoch, momentoch mi pripomínala mňa.

Vierka, Václav boli sebecké deti, ktoré sa na svoj vek rozhodne nesprávali. Zaujímali sa len o seba a o udržanie rodiny, ktorá prestala už dávno fungovať, no oni boli príliš zaslepení, aby si to všimli. Išlo im akoby o "poriadok". Prežili si svoje, majú deti, sú šťastí atď. Klišé ! 

Tiež mi miestami prekážala Dáliina matka, ktorá síce na podloženie faktov mala svoje vysvetlenia, ale tiež nerozmýšľala triezvo. Jedine otec a Simona nezatvárali oči!

Kniha vám rozhodne neprinesie tajomstvá, ani chvíľkami detektívku, ktorú by ste rozhodne si miestami priali.
Viete presne už od prvej strany kto čo spravil, respektíve nespravil.
Neodhalí nám žiadne nové skutočnosti, čo ste si nemohli dovtípiť, ale zas ukáže, ako sa vie správať žiarlivá žena, dominantný, násilný muž, taktiež načrie tému kontrolovania telefónov, života ľudí.


- No, kam ideš, kam? - skríkla Nikola zúrivo. - Za ňou?!
- Kamkoľvek, kde nebudeš ty. Lebo všade inde je lepšie ako pri tebe! - ...


Ideálny ženský román s prvkami akcie, nie síce premysleným príbehom, ale zas s pointou. Keď sa po 60 stranách do nej začítate, nebude sa vedieť od nej odtrhnúť. Budete chcieť vedieť viac, až tak, že skončíte na konci, ani nebudete vedieť ako, zistíte, že je to vcelku skvelá kniha, ktorá ukazuje silné priateľstvo, rodiny, lásky - materinskej, láska dcéry voči matke či láske ako takej.
Budete sa smiať, tŕpnuť s postavami, zažívať všetky prehry, pády, ale aj vzostupy.

Nie je to kniha, z ktorej "padnete na zadok", ale určite vo vás niečo zanechá, niečo jedinečné, nejakú myšlienku, situáciu.

>Sima<

Za túto knižočku by som chcela poďakovať vydavateľstvu Motýľ.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára