utorok 19. februára 2019

Krutý princ - Holly Black (recenzia)

,,Hezké věci se v pohádkách nestávají. A když ano, stane se v zápětí něco zlého..."

Dnes vám predstavím knižku s nádhernou obálkou. Myslím, že ste o nej už určite niekde čítali, počuli a viete, čo je zač.

Knižka má naozaj naozaj naozaj nádhernú obálku. Hneď si ju všimnete. Nie je možné, aby ste ju v kníhkupectve prehliadli. Podivné zelené lienky, konáriky a koruna. Hneď viete, že máte pred očami neobyčajný príbeh. Začiatok každej kapitoly zdobí roztomilý obrázok kvietok s včielkami. Prečo? Pretože v tejto knižke zabudnite na všetko, o čom ste kedy počuli a žite len pre tento svet. Svet víl. V tomto svete funguje všetko inak.

,,Protože jsi jako příběh, ktorý se teprve stane. Protože chci vidět, co uděláš."

Hlavné postavy si zamilujete. Či už ide o Jude a jej nezastaviteľne prudkú povahu a chuť do všetkého, čo sa vyostruje, alebo o Cardana, ktorý sa na stotisíc percent stane vašim zlatíčkom už na začiatku, hneď predsa vieme, na akú pozíciu sa neskôr dostane,... Taryn je tiež veľmi milá a dobrosrrdečná, skromná, utiahnutá, ale celá tá zápletka okolo jej osoby ma len utvrdila v tom, že ju až tak nemusím. Za to Vivi, to je hviezda. Sto bodov pre Vivi!!

Mnoho ďalších postáv v knižke, prevažne ide viac menej len o víly, často vstupovali do deja a ovplyvňovali Judine prudké výpady, drzé slová a odpor. Vššetky tie víly, ktoré sa každá svojim spôsobom snažia byť na najlepšom mieste. Pri moci. A spravia preto čokoľvek.

Knižka je svojská, pretože sa tu odohrávajú situácie, ktoré nie sú ľahko chápateľné. Autorkin štýl písania je málo prehĺbený a veľmi z rýchlika. Často som sa zamýšľala nad tým, čo sa odohralo, alebo som sa dokonca vracala pár stránok dozadu, aby som si okolnosti ozrejmila, pretože celý tento svet je jedna veľká farebná a šialená prevrátená ponožka.

,,Myslíš si, že když mě můžeš ponížit, můžeš mně taky ovládnout? Já zase myslím, že jsi idiot."


Knižka skrýva mnoho kúziel, mnoho tajomstiev, mnoho mágie. Jarabina a soľ Jude slúžia, aby ju víly nemohli očarovať. Ďalej tiež sama mieša rôzne zázračné ,,lektvary". Tento svet prečarojeovaný. Kúzlo číha na každom kroku.

A teraz to, čo by ste možno ani nečakali... mňa príbeh až tak nenadchol. Ak ste čakali víliu romance tak na to ihneď zabudnite. Žiadne vzrúšo. Taktiež mi svet víl prišiel pomerne... detský? Nedomyslený? Nepochopiteľný? Čo ma však dostalo, bola taká tá vnútorná atmosféra, ktorú knižka mala. Taký ten pocit vo vašej hlave, že ju nesmiete ani na moment pustiť z rúk. Taktiež postavy úplne milujem.

Pri premýšľaní o ohodnotení tejto knižky sama neviem, či som pre alebo vyslovene proti. Príbeh mi prišiel fajn premyslený, hlavná postava je svojská a sympatická, ale na to prostredie sa ťažko zvyká a nie každého zaujme.

Jednoznačne vám však môžem prezradiť, že aj keď nie som jednoznačná fanúšička tejto vílej ságy, veľmi sa teším, čo prinesie pokračovanie, pretože všetky tie zvraty a odbočky, ktoré táto knižka poúka ma fakt chytili a musím sa dozvedieť, čo sa stane ďalej. Možno sa do knižiek konečne zamilujem. Kto vie?

,,Touha je zvláštní věc. Jakmile je naplněna, přemění se v další. Když dostaneme zlatou niť, začneme toužit po zlaté jehle. Proto se tě ptám, Jude Duartová, co dalšího budeš chtít, když dovolím, abys mi dělala společnost?"

Toto je príbeh o vzdore proti názorom a pohŕdaniu. Je to pekný príklad toho, ako treba vstať z prachu a s hrdo vztýčenou hlavou kráčať vpred. Avšak neviem, čo z tohto vílieho čaorvného magického prostredia, kde sa vozia na žabách ako na koňoch môže vyznieť ešte motivačne a povzbudivo. Podobá sa viac detskej knižke o princeznách, ako o novdobej fantasy a myslím, že nespadám do cieľovej skupiny.


Každopádne bol príbeh ako celok príjemný na čítanie. Napínavý a nútil ma premýšľať a veľa vecísi pamätať. Už po tretíkrát vám spomeniem, ako veľmi sa mi páčili postavy... ich charaktery; to, že každá bolá iná a jedinečná, že si každá šla za tým svojim, že rebelovali a stáli bokom, že utekali a skrývali sa, že prijímalil bolesť aj že používali päste. Boli jednoducho všestranní no :D Čo sa týka môjho finálneho dojmu, tak určite siahnem po druhej časti, pretože napätie knižočke rozhodne nechýbalo.

Za knižočku ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávať môžete tu. A prajeme vám krásne čítanie.
-Rony-


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára