streda 16. decembra 2020

Obľúbené antikvariáty #2


Ak si pamätáte, tak už dávnejšie vyšiel prvý diel tohto pripravovaného cyklu Obľúbené antikvariáty. Keďže v dôsledku súčasnej situácie je veľmi ťažké dostať sa do kamenných predajní, tak som sa rozhodla vám predstaviť ďalšie online antikvariáty. Jeden bude moja srdcovka a ďalšie budú jednorázové záležitosti, ktoré však určite ešte budú v budúcnosti využité. Vy v nich môžete nájsť svoje poklady a bola by škoda, keby o nich neviete.

Moju štvoricu srdcoviek uzatvára (nateraz) Čierne Na Bielom. Okolo tohto antikvariátu krúžim už nejeden piatok a až nedávno som sa dostala k prvej objednávke. Musím povedať, že som nadmieru spokojná. Ku každej objednávke vám dajú aj špeciálnu záložku od jednej úžasnej slečny, ktorú nájdete na instagrame ako @barb.brandy 
Knihy sú vo výbornom stave, posiela sa poštou, riadne zabalené. Rovnako ako tuborgaha.sk = nad 33 eur sa poštovné neplatí. Majú veľmi dobre premyslený web - beletriu rozdelenú na českých, slovenských a svetových autorov, knihy sú v dvoch stĺpcoch zoradené -  to hodnotím veľmi pozitívne, pretože je to viac prehľadné. 

Moje ďalšie srdcovky, na ktoré nedám dopustiť, majú svoje kamenné predajne, ktoré som buď navštívila, alebo navštevujem, takže o nich bude reč v ďalšom článku. Tentokrát vám napíšem aj o takých, v ktorých som vytvorila jednu objednávku, ale viem povedať, že rozhodne knihy pošlú. (Už sa mi stalo, že mi neposlali a ani neodpovedali, pritom stále fungujú a pridávajú knihy na stránku, takže neviem, kde je chyba.)
Ako prvý určite zmienim Antikvariát Logos. Priznám sa, že som bola trošku na pochybách, či mi kniha príde, nakoľko pri knihách nemajú fotografie. Ale bola som veľmi milo prekvapená. Nad 50 eur majú poštovné zdarma. Kniha bola aj dobre zabalená a vo výbornom stave. Moja skúsenosť je teda pozitívna. Majú síce komplikovanejšiu stránku a to, že nemajú fotky, značne sťažuje vaše pozeranie, ale určite sa oplatí v tom "pohrabať".

Antikvariát Paseka je jedným z tých, ku ktorým sa mi viažu spomienky, hlavne teda ten telefonát, keď sa ma spýtali, prečo som vytvorila dve objednávky s dvoma rôznymi spôsobmi dodania (jedna bola dobierka, jedna platba na účet). Napriek tomu som rada, že som získala Štylistiku od Mistríka práve od nich. I keď tá suma bola naozaj hrozivá, ale predstavte si, keby si to má človek všetko vytlačiť, tak by si veru dvakrát rozmyslel, či neobetuje 17 eur...
Nad 50 eur majú poštovné zadarmo, knihy sú trošku drahšie, ale nájdete tam aj sekciu Knihy za 1 euro. Čím sú však špecifickí, je rozdelenie jednotlivých žánrov - beletriu majú aj podľa národnosti autora.

Poznáte niektorý zo zmienených antikvariátov? Našli ste počas tohto obdobia nejaký online antikvariát, ktorý si získal vaše srdce?

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára