piatok 28. mája 2021

Vedomá cesta za zdravím : Monika Hodásová (recenzia)

Nie som vyznávačom zdravej stravy a ani neverím v silu jedálnička, ale aj napriek tomu mi táto kniha učarovala.

Monika Hodásová neponúka obyčajnú publikáciu, v ktorej vám bude vtĺkať do hlavy: toto musíš robiť, toto musíš jesť, a preto sa mi veľmi páči jej prístup k životu a to, ako odovzdáva informácie, ako sa snaží pomôcť ľuďom nájsť správnu cestu a ako síce apeluje na zdravú stravu, ale rovnako si uvedomuje, že je na každom z nás, ako sa rozhodne, a taktiež, že so stravou úzko súvisí aj naša duša, naše emócie, naša vnútorná pohoda a naše zázemie. A preto je Vedomá cesta za zdravím knihou, ktorá vám otvorí oči a ktorá vás vôbec nenahnevá tým, že vám bude násilne ponúkať svoje názory.

Autorka rozdelila knihu do viacerých častí, ale už od začiatku som mala pocit, akoby som sa stretla s nejakou starou známou, ktorá mi rozpráva svoj príbeh, neraz som sa videla v jej očiach a situáciách, ktoré zažila, a bola mi každou vetou bližšie a bližšie, až sme sa stali kamarátkami, ktoré si navzájom rozumeli, a našli pochopenia jedna v druhej.

Ponúka rôzne recepty, ktoré sú rozdelené podľa jednotlivých fáz dňa: raňajky, obed, večera; zároveň autorka nafotila a opísala jednotlivé cviky, ktoré veľmi dobre poslúžia nášmu telu do skvelého štartu dňa, opisuje dôležitosť pohybu, ale aj silnej emocionálnej základne, uvedomovania si svojich emócií a práce s nimi, uvedomovanie si nielen svojich duševných pocitov, ale aj fyzických, pripustenie toho, čo nás trápi, a práca s našimi problémami, ktoré nie sú neriešiteľné, treba sa len zastaviť a pochopiť, čo nás často brzdí či ničí. Od šikany v škole či v práci, od zdravotných problémoch, o problémoch v rodine, nepochopení, strachu či smútku.

Monika Hodásová ľahko a doslova až priateľsky vysvetľuje to, ako kedysi žila, aké problémy ju trápili, ako sa s nimi postupne vyrovnala a našla správnu cestu, ako život si zdravo užívať, venovať svojmu telu a pocitom čas, starať sa o ne a uzdravovať sa po každej stránke.

Výborným bonusom knihy sú aj rady o tom, akú zeleninu by sme mali jesť, ako si ju môžeme pripraviť, ako si vybrať správne potraviny, aké majú na nás vplyvy niektoré potraviny, ale zároveň aj texty o našich vnútorných orgánoch a ako sa o ne náležite starať.

Celá kniha je navyše doplnená osobnými fotografiami autorky, z ktorej doslova srší energia, a jednotlivými krátkymi príbehmi žien či mužov, ktorým Monika Hodásová pomohla nájsť správnu cestu životom.

Knihu Vedomá cesta za zdravím som zhltla na jedno posedenie, príjemný priateľský štýl písania, zaujímavé informácie, životné pády a vzostupy autorky, zaujímavé recepty, tipy na cvičenia, ale hlavne uvedomovanie si, že to, v akej sme teraz situácii, ak sa nám nedarí, ak sa necítime dobre, má nejaký pôvod. Aj keby sme mali zmeniť prácu, vždy to stojí riziko, ktoré prinesie zaslúžené ovocie. Preto túto knihu odporúčam každému, kto sa zaujíma o zdravú stranu, zdravé sebavedomie, každému, kto vie, že vždy dokážeme urobiť chyby, že nie sme neomylní, pretože síce teóriu ovládame, ale prax nám určuje život. Je len na nás, ako sa niektorým veciam poddáme, ako ich vyriešime. Táto nenásilná príručka vám určite ukáže správnu cestu. Nemusíte robiť všetko, ako robila autorka, každý má svoje zmýšľanie a svoje presvedčenie, každý vie, čo mu najviac vyhovuje, dôležité je si uvedomiť, či to všetko naozaj za to stojí a či nie je iná cesta, ktorou keď sa vyberieme, nebude lepšia.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme grada.sk Knihu kúpite aj na ich stránke.