streda 8. augusta 2018

Keby zavolal - Rosie Walshová (recenzia)

Mala som pocit, že sa poznáme roky. Celú večnosť. Akoby nás ktosi spároval pri narodení, postrkoval nás, nastavoval, plánoval a vymýšľal, kým sme sa napokon pred šiestimi dňami nestretli. 


Keby zavolal je knižka, ktorá by vás v kníhkupectve zrejme neoslovila, pretože neocitla sa v Bestselleroch a ani vám nevpadne hneď do oka. Napriek tomu by mala! Pretože táto kniha je opäť jednou z tých nenápadných, ktorá vás rozseká a skrýva v sebe krásny romantický príbeh, ktorý si získa vaše srdce.

Sarah spolu s Eddiem zažili spolu krásnych sedem dní. Eddie však išiel potom na dovolenku a mal sa jej ozvať. No on sa neozval.
Napriek tomu, že kamaráti sa k tomu stavajú triezvo a presviedčajú Sarah, že Eddie jej za trápenie nestojí, ona si nedá povedať a túži zistiť, prečo sa odmlčal.

Prečo ma nikto nevaroval, že zlomené srdce nie je metafora?


Najskôr som túto knihu brala ako oddychovku, ktorá neurazí, nenadchne. Zo začiatku bolo pre mňa všetko akési klišé, nudné a bez nápadu. Často som si hovorila: To snáď autorka nemyslí vážne!?

Keď už však máte pocit, že túto knihu zvozíte pod čiernu zem, autorka vám vyrazí dych, poničí vaše myšlienky, pošliape emócie a vy zúfalo začnete hltať stranu za stranou dúfajúc, že všetko dobre dopadne.

Počas celej knihy sa u vás bude striedať prekvapenie, údiv, smútok, slzy, radosť, smiech, ale hlavne pochopenie. Navonok (podľa anotácie) príbeh, ktorý vás ničím neprekvapí, no nenechajte sa zmiasť. Kniha vám ponúka silný príbeh dvoch rodín, dvoch ľudí, ktorí nemôžu byť spolu, dvoch ľudí, ktorí nemôžu mať deti, dvoch ľudí, ktorých kamarátstvo sa pretvorí na krásnu lásku. Kniha sa tým pádom nestáva iba príbehom Sarah a Eddieho, ale aj príbehom ďalších postáv, ktoré majú svoje trápenia a ukazuje nám, ako sa s nimi musia jednotlivé postavy vysporiadať.

Vo vlasoch som mala humus a asi aj hmyz. No pociťovala som iba radosť. Hlbokú, sálajúcu radosť. 


Často budete pociťovať hnev, smútok, slzy sa vám budú tlačiť do očí, no potom sa k vám dostaví smiech, radosť, láska a hlavne pochopenie. Či už pochopenie medzi postavami, alebo pochopenie medzi čitateľom a postavami, keď si uvedomíte, že by ste v danej situácii konali rovnako.

Autorka vám teda prináša nenáročný príbeh lásky, ktorá v sebe dusí veľké tajomstvo, ktoré vás ochromí a aj keď si budete myslieť, že viete všetko, autorka vás vyvedie z omylu a celý dej ešte viac zamotá.

Nevybral som si život, vybral som si prežívanie. 


Nemôžem tvrdiť, že kniha je vysokohodnotná literatúra, ale pri romantických knihách určite vyniká. Na mňa krásny počin, ktorý je čitateľný, autorka vytvára napätie, postavy majú svoje charaktery, občas im máte chuť uštedriť poriadnu lekciu, ale nakoniec si vás v istých momentoch určite získajú.

Ak milujete ľúbostné knihy plné lásky, tajomstiev, nádeje, pochopenia, tak si vás táto kniha získa. Síce je miestami taká "cukríková", ale zas občas je skvelé si prečítať niečo nenáročné, čo otrasie vašimi emóciami (v dobrom). A cez leto ešte viac než ideálne!

>Sima<

Knihu si zakúpite tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára