štvrtok 23. augusta 2018

Kým prišla búrka (Recenzia)

Túto knižku som ako jednu z mnohých čítala ešte na dovolenke. Čítanie tejto knižky sa mi nejako natiahlo, aj keď bola len maľučká, kratučká, nebola tým, čím som dúfala, že bude. Dobrodružstvom. No poriadne mi nakopala ,,zadok", prepáčte mi ten výraz.

Táto knižka malých rozmerov vás osloví nielen krásnou obálkou (more,  loďka a prísľub niečoho srdcervúceho), ale aj sfilmovaním. Už ste určite miliónkrát počuli rôzne variácie vety ,,Nepozeraj film, knižka je lepšia.", presne pre toto som nešla do kina. Ale viete čo? Mala som ísť! Mala som tam ísť a prežiť tento zážitok so Samom Claflinom. Teraz vám prezradím prečo ;)

Herecké obsadenie filmu je úžasné. Čo sa týka herečky, k nej sa to hodí, už z Divergencie si vieme predstaviť, aká musí byť silná a statočná. Čo sa týka herca, niet čo dodať. Niekto miluje R. Raynoldsa a ja fandím Samovi už odkedy som videla Love, Rosie.

Určite viete, čo knižka ponúka. Osamotený príbeh dievčaťa, ktoré pláva na vlastnú päsť, pretože hurikán jej nedal inú šancu. Stratila svojho lodivoda, manžela, a teraz sa vlnami pretĺka sama. Tu by som možno očakávala trošku viac akcie. Nejaké nebezpečné zvieratká, inú stroskotanú loď a podobne, ale beriem, že to nie je moja kniha a je to skutočný príbeh takže v skutočnosti by ma asi zmietlo len to, keby som videla vlnku vyššiu ako jeden meter.

Obsahovo ma knižka nijako nenadchla, no nebola obyčajná, a to viem podľa toho, že keď som ju po poslednej stránke zatvorila, zostala som sedieť a civieť pred seba a nevedela som, čo si mám myslieť. Keby som sa na takej lodi ocitla ja, bolo by po mne. Tohoto sú naozaj schopní len ľudia, ktorí morom žijú. Ktorí poznajú všetky tie hračky a slovíčka, kvôli ktorým som ja nutne potrebovala pomoc obrázkov z google. Knižka bola kade-tade prepletená opismi lode, počasia a spôsobu, ako sa na mori nenechať zabiť.

Príbeh náročnej plavby k pevnine je popretkávaný množstvom mini príbehov hlavných postáv. Ako sa spoznali, ako sa vydali na plavbu, ako si budovali vzťah k plachteniu a mnoho ďalších, čož príjemne obohacovalo tento príbeh  spomienkami, ktoré pravdepodobne držali Tami pri živote.

Spomienky neboli jediným jej spojením s civilizáciou. Po takom šoku trpela halucináciami, ktoré sa v knižke prejavovali ako Hlas, ktorý Tami našepkával, aby nestrácala nádej. Hlas jej rodičov, Richarda, svedomia,... Bola to totálna hlúposť, rozprávať sa sám so sebou, ale Tami bola vyše mesiaca úplne sama na mori, neviem si predstaviť, aká veľká trauma sa jej to vlastne udiala.

Avšak aj cez všetko, čo knižka ponúka, mi tento príbeh neprešiel až do kostí, nedokázala som si ho obľúbiť. Prišiel mi trošku  neosobný aj keď príbeh bol fascinujúci a vie nemálo naučiť. Budem o ňom ešte dlho premýšľať. Teda aspoň kým si nepozriem film.

Knižočku nám poskytla sieť kníhkupectiev PantaRhei. Ďakujeme ♥ Objednávajte tu ;)