piatok 30. novembra 2018

Ak mi dovolíš - Hana Repová (recenzia)

Hana Repová si získala srdcia čitateľov svojou prvou knihou Boh plače potichu a jej pokračovaním. Získala si srdcia najmä svojím pútavým štýlom, emocionálnosťou a precíznou prácou.
Tentokrát však prichádza s niečím úplne iným. Jej štýl je omnoho vycibrenejší, lepší, emocionálnejší a opäť knihu "zhltnete" počas jedného večera.

Avery sa život zmenil v priebehu jednej sekundy. Ocitá sa v nemocnici nechápuc, čo sa deje. Zúfalo sa snaží nájsť odpovede na otázky, no musí vynaložiť príliš veľa síl. Spomienky ju drvia a ona ešte zúfalejšie pátra po príčinách a po odpovediach.
Keď ich však dostane, nie je to presne to, čo si predstavovala.

Život jej nadelil poriadnu ranu a Avery sa musí s ním popasovať.
Spoznáva nových ľudí, odkrýva tajomstvá a snaží sa žiť ďalej. Avšak niekedy je to veľmi ťažké...

*

Hana Repová a jej knihy si zobrali moje srdce už hneď na začiatku. Pri niektorých knihách to jednoducho cítite. Cítite, že za tým písmom sa určite skrýva niečo viac.

Už od začiatku knihy si autorka drží svoj štýl písania, svoj pútavý štýl písania. Snaží sa čitateľa zaujať, držať v napätí, nepovedať všetky tajomstvá hneď v prvej knihe, ale držať čitateľa v napätí, až sám bude chcieť prísť na koreň veci.

Avery je mi od začiatku sympatická. Krásna, múdra, šikovná, ale v živote to nemala najľahšie. Život sa jej však v určitý okamih zmení a je na vaše posúdenie, či táto zmena bola pozitívna, alebo negatívna.

Ďalšie postavy majú svoje črty, charaktery, ktoré sú zaujímavé, tajomné a vás láka dozvedieť sa o nich viac.

Autorka celý dej vytvára veľmi ľahko, aj keď sa týka závažných otázok. Mieša láskou so smrťou, bolesť so zamilovanosťou, stratu s nájdením, pomoc s výčitkami. Každá postava má svoje tajomstvá, ktoré síce nevyzradí hneď, ale postupom času naberú svoj význam.

Zvraty, ktoré sú počas celej knihy prítomné vám vôbec neprídu nelogické ani klišé, ale skvelo vám spestria čítanie, zaujmú vás a vy máte potrebu obracať stránku za stránku.

Kniha Ak mi dovolíš si ma opäť získala tým svojím úžasne jednoducho zložitým spôsobom. Rozlámala mi srdce, donútila ma smiať sa, plakať a dúfať. Živila vo mne nádej, že všetko dobre skončí, no pritom mi rozlámala srdce, keď som sa nedozvedela všetko hneď.

Hana Repová si vás určite získa, kniha vám zlomí srdce, ale autorka presne vie, kedy vám ho opäť zlepí naspäť a prebudí v ňom cit.

>Sima<

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme samotnej autorke. Knihu zakúpite vo všetkých dobrých kníhkupectvách. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára