nedeľa 2. decembra 2018

Jeden temný trón - Kendare Blake (recenzia)

Komu bolo málo napätia v prvej knižke, tak by mal siahnuť po tejto. Ak to pôjde postupne, tak posledná tretia kniha bude supernovou. Dúfam len, že posledná nebude raz tak hrubá, pretože to by mnohých z nás odradilo :"D

Nedávno sa ešte len vydala knižka Tri temné koruny a teraz už je tu hneď pokračovanie. To je rýchlosť! Neverila som vlastným očiam. Aj keď príbeh nie je wau na milión percent, ale je iný, originálny, jedinečný, nový a preto si vedel získať už stovky čitateľov.  Dovoľuje nám premýšľať a porovnávať, špekulovať. Nesedíme doma na posteli, ale sme na námestí vo Vlčom prameni a dívame sa na osud, ktorý je daný mladým kráľovnám.

,,Načo hľadať tetrova v hustých kríkoch, keď uprostred čistiny stojí srnka?"

Tento príbeh je presýtený niečím temným, niečím, čo by sa malo stať, ale niečo tomu bráni... tým myslím smrť dvoch kráľovien, aby tá tretia mohla vládnuť. Tento motív je cítiť v každom rozhovore, v každom opise... všade. Na nič iné sa nedá myslieť. Aj keď dej skrášľujú aj romantické preslovy a dlhé cesty za láskou, na ktoré čakáme už od predchádzajúcej knižky. Dočkali sme sa ;)

Počas čítania sa vaše sympatie presúvajú z postavy na postavu. Neviete, komu máte veriť a komu máte držať palce. Rovnako ako neviete, v čo dúfať alebo koho nenávidieť. V tejto knižke sa bije tak veľa emócii. Je ručná a veľmi dynamická. Priestor tu dostávajú aj nové postavy, ktoré silno zamiešajú karty. Zrady, úteky a viera... toho je tu plno. Postavy evoluujú, menia sa a bojjujú o sympatie. Neviete, kto je váš obľúbenec, pretože poznáte všetky ich stránky.

,,Kedysi som bola len sivá myš... Lenže už nie som."

Každá z postáv je silnou osobnosťou a dômyselnosťou sa snaží násjť riešenie, ktoré všetko spraví. No nie je to tak jednoduché. Ostrov jednoducho potrebuje svoju kráľovnú. Ale ktorá to bude? Skrytá travička Arsinoe? Najsilnejšia elementalistka Mirabela? Zúrivá a krutá Katarine?

,,Žiadna z mojich sestier sa nevráti na ostrov. Koruna a trón sú moje."

Dúfam, že čoskoro vyjde pokračovanie, pretože viem, že sa tam diať veci!!!

Za knižočku veľmi krásne ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)