utorok 18. decembra 2018

Vianočné knižné tipy #2

Počas vysokej školy prestávam vnímať chaos okolo Vianoc. Asi preto, že som ešte nestihla ísť do obchodov a rozčúliť sa na každom kroku, v každom obchode. I keď chodím do kníhkupectiev v meste, v ktorom študujem, tak stále to nie je to isté, ako keď idem do kníhkupectva v meste, ktoré mi je od domu najbližšie. Tam je to čistá psychiatria!

Moje Vianoce sa točia okolo skúšok, testov, zápočtov. A samozrejme punču! Kto by odolal?
No už sa to blíži a už aj ja budem musieť začať rozmýšľať nad darčekmi. Väčšinu mám už kúpenú, ale aj napriek tomu ešte mi zopár chýba. Tento rok bude trošku chudobnejší, nakoľko moja vysoká škola ma stojí nemalé peniaze. No respektíve mňa aj mojich rodičov.

Avšak ak máte nejaké to "eurko" navyše, tak určite sa oplatí investovať do hodnotnej knihy pre nejakého milovníka kníh. U mňa doma číta iba sestra, ale ona nie je až takou obľúbenkyňou kníh, že by potrebovala nejaký "špeci" darček. Väčšinou číta romány, takže tam nie je problém vybrať, nakoľko je tona románov, ktoré sa ročne vydajú.

Ak chcete teda potešiť niekoho knihou, ktorá vyzerá na prvý pohľad doslova až tak luxusne a aj jej vnútro stojí za to, tak určite odporúčam knihu Expedícia:Môj ľúbostný príbeh, ktorá vyšla tento rok vo vydavateľstve Absynt. Kniha sa zaoberá neúspešnou polárnou expedíciou Andréeho a ďalších dvoch mužov. Autorka sa zamýšľa nad dôvodmi smrti týchto pánov a jej knihe dodávajú dôveryhodnosť aj krásne fotografie (autorka sa vydala po ich stopách), mapy, denníky a pod. Veľmi skvelý a hodnotný darček, ktorý poteší každého, kto miluje históriu, záhady, cestovanie a vydavateľstvo Absynt.

Nedávno vyšli aj Gundžovníky vo vydavateľstve Slovart, ktoré sú viac-menej rodinné klebety, ktoré zhromažďoval Satinský. Písal o rodine, o politike, o krajine. Všetko toto je spracované ako časopisy.
Tieto časopisy aj veľmi pekne ilustroval, a tak sa kniha stáva krásnou publikáciou, ktorej vnútro je perfektne spracované, doslova až "pohladí oči" a príbehy vás zaujmú či dokonca aj pobavia. Celé spracovanie týchto časopisov je pútavé a ako darček veľmi zhodné.

Trošku feminizmu nezaškodí, či? Margaret Atwood a jej Príbeh služobníčky v krásnom novom šate od vydavateľstva Slovart si získa určite nejedno srdce. Nedostatok lásky, rovnosti, slobody vám roztriešti srdce. Autorka tejto knihy odporúča aj knihu Sila, ktorá sa zaoberá ženami, ktoré majú silu, pri ktorej stačí roztvoriť dlaň, pohnúť prstom a spôsobiť ukrutnú bolesť či dokonca smrť. Je už na vás, ktorej knihe dáte prednosť, Silu mám aktuálne iba rozčítanú, ale zdá sa, že bude ozaj veľmi dobrá (ak sa niečo nepokazí).

Ak ste milovníkom poézie (resp. citátov, myšlienok) a ešte k tomu anglickej, tak určite vás nesmie obísť druhá kniha Atticusa - The dark between stars. Podľa mňa lepšia ako jej predchodkyňa. Neviem, či niekto vo vašom okolí je zrovna fanúšikom týchto "instagramových spisovateľov", ale ak náhodou áno, tak týmto určite nesiahnete vedľa. Angličtina je ľahká a fotografie pridávajú textu istú "dušu".

Ak hľadáte knihy pre najmenších, tak tu mám rovno tri na výber. Gerda:Príbeh veľryby je krásny príbeh veľryby, ktorá dokázala byť samostatná, išla si za svojim cieľom, nevzdala sa pri prekážkach a našla "to", čo potrebovala.
Rok v lese je nádherná kniha bez textu, ktorá zachytáva život v lese počas roka. Krásne detaily, 12 mesiacov, zvieratká, štyri ročné obdobia a "na pohľad lahodiace ilustrácie."
Ak ste ešte nezaznamenali fenomén detských kníh s rozprávajúcim perom, tak teraz je ten čas. Kúpite ich v kníhkupectvách alebo dokonca aj v Albi. Na ktorý obrázok ukážete, tam vám začne pero hovoriť. Výhodou je, že keď si kúpite jedno pero, tak vám budú fungovať všetky knihy, stačí si ich potom iba do toho pera nahrať. Je to vhodný darček, pretože deti dokážu sa s tým "vybaviť" aj samé. Hovorím z vlastnej skúsenosti, moja krstná dcéra ich zbožňuje.
Príklad na túto knihu je: Kúzelné čítanie:Moje prvé písmenká

A na koniec niečo od slovenských autorov.
Pre mužov (aj ženy, samozrejme) je tu nová kniha od Kariku Priepasť. Je trošku iná ako jeho predchádzajúce. Zameriava sa tentokrát na psychickú stránku postavy, ale badať v tejto knihe aj typické "Karikovské prvky". Toto dielo nie je také obyčajné, má svoju myšlienku, podstatu, pointu a je len na vás nájsť si v nej to, čo vás zaujme, očarí.

Pre ženy je tu moja srdcová záležitosť: Ak mi dovolíš od Hany Repovej, ktorá si dokáže vždy získať moje srdce, roztrieštiť ho a znova zlepiť. Hana Repová píše naozaj pútavo, skvelo a ozaj vám ju odporúčam, ak ste ju ešte nečítali. Táto kniha si ma získala ešte viac ako jej prvotina. Asi preto, lebo mi postavy boli bližšie vekovo. "Zhltnete" ju za jeden večer a budete mať potrebu čítať ju neustále.

Určite existuje ešte milión ďalších skvelých kníh, ktoré môžete niekomu podarovať na Vianoce. Ja som vybrala iba pár, ktoré ma tento rok zaujali, ktoré majú využitie, ktoré otrasú vašimi emóciami a ich kúpou nič nepokazíte.

>Sima<

1 komentár:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť