sobota 22. decembra 2018

Jedného dňa - Maya Sinay (recenzia)

Jedného dňa sa určite stretneme. Jedného dňa si ťa nájdem. Jedného dňa. (s. 80)


Maya Sinay tento rok prišla na knižný trh s prvou časťou Bielej série s názvom Navždy, ktorá si získala srdcia mnohých a aj to moje. Preto som sa veľmi potešila, keď stihla vydať v tomto roku aj druhú časť tejto série.

Kniha Jedného dňa zachytáva život Alex, ktorá túži snívať, maľovať a užívať si talianske more, prázdniny, žiť život ako v rozprávke. No osud jej nadelil viaceré rany a ona sa s nimi musí popasovať. Letné lásky netrvajú predsa navždy a ona ostáva so zlomeným srdcom. Keď už si myslí, že sa všetko dostalo do normálu, tak jej život uštedrí ďalšie rany, s ktorými sa bude musieť vyrovnať. V tomto jej pomôžu ľudia, od ktorých by to ani len nečakala a podajú jej pomocnú ruku, ktorá tu bude pre ňu stále ako svetielko nádeje.

Keď už prekoná všetky prekážky, všetok smútok, stále tu je niečo, čo hryzie jej svedomie a nedovolí jej pokojne spávať. A minulosť viac-menej vždy vypláva na povrch...

*

Maya Sinay opäť vytvorila skvelý, pútavý literárny počin, do ktorého sa rýchlo dostanete, a budete nedočkavo otáčať stránku za stránkou.
Postavy sú pútavo opísané. Každá z nich má svoje špecifikum, ktoré autorka rozvíja postupne. Každá postava má svoj talent, nadanie, ktoré rozvíja a vďaka ktorému dej napreduje.

Hovorila som si, že láska na prvý pohľad neexistuje. Naopak, učíme sa milovať. A nám bolo spolu fajn. Dnes viem, že fajn ani zďaleka nestačí. (s. 9)


Autorka vo svojej knihe strieda smiech so slzami, lásku s odlúčením, radosť s bolesťou. Poukazuje na osud, na predvídateľnosť lásky, na priateľstvo, rodinu, ochotu pomôcť, silu vzdorovať, vzchopiť sa a pokračovať ďalej.

Každá kladná postava v jej knihe je silná, nebojácna a ide si za svojím. Autorka netvorí vyslovene zlé postavy. V jej knihách sú väčšinou jedna, dve postavy, ktoré si nezískajú vaše sympatie, ale inak všetky postavy majú svoju pozitívnu stránku, čo vytvára príjemný pocit z prečítanej knihy.

Avšak v tejto knihe je trošku viac sĺz, útrap, lásky, odpustenia a hľadania pravdy. Autorka sa zahráva s vážnymi témami, ktoré zvládla bravúrne, no miestami mi trošku v tomto diele nesedel dej a príliš veľa erotických scénok, ktoré síce zobrazovali istý stupeň lásky, ale niekedy boli nadbytočné.

Zmysel lásky a hľadanie pravdy - tieto témy autorke "sedia", vie ich spracovať s dostatočným napätím, jej kniha sa číta akoby sama, získava si postupne vaše sympatie až nakoniec získa celé srdce.

I keď táto kniha je pútavá, zachytáva silný príbeh, tak miestami mi dej nesedel a erotické pasáže mi ho dosť spomaľovali. Napriek tomu knihu hodnotím nadpriemerne. Krásny príbeh plný lásky, odpustenia, tajomstiev, čakania, bolesti, smútku, sĺz a radosti.

Potrebovala som sa schovať do tmy. Tak ako keď boli deti malé a ja som vyčkávala ich spokojné nočné odfukovanie. Až potom som nechala svojim slzám otvorené dvere. Kým tam neostala ani jedna. (s. 114)


>Sima<

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme samotnej autorke. Knižočku si zakúpite v každom dobrom kníhkupectve. My sa už tešíme na tretí diel. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára