piatok 9. augusta 2019

Polnočný klenot - Richelle Mead // recenzia

Opäť raz som sa nechala prekvapiť mojim vlastným talentom nečítať si anotácie k pokračovaniam knižiek, ktoré som už prečítala. Fungujem asi takto: Prečítam knižku, schovkám si ju do knižnice, napíšem recenziu, vezmem knižku z poličky, aby som ju vyfotila alebo doplnila recenziu a bodka. Viem, že má pokračovanie, ale nikdy neviem, o čom. Podľa deja hádam, čo sa bude diať ďalej a ďalej. No a aj tu som očakávala, že sa dozviem viac o Adelaide. Dozvedela som sa, no z inej hlavy. Ale malo mi to, trúbke, dôjsť, že na obálke je vždy iná ,,princezná". :D Aj tak som sa však tešila, pretože to bolo niečo nové, tajomné a neočakávané. Človek by si myslel, že o Mire vie všetko, no až takto sa dozvedáme, aká je v skutočnosti a čo má za lubom.

Prichádzame na to, čo ju trápi a za čím sa tak naháňa. Ak bola táto knižka plná prekvapení, aká bude tá ďalšia?

Obálka by si zaslúžila sýtejšie odtiene, ale dokonale odráža Mirin temperament a jej tajný život.

,,Mená majú význam. Moc."

Mira je prefíkaná, drzá, odvážna a priateľská. Súcití a tuho premýšľa, vyhodnocuje a počíta. Ako hlavná hrdinka je úžasným vzorom. Jednoduchým dievčaťom z nebohatej vrstvy. Odsudzované a podceňované. Nie priveľmi obľúbené. No aj tak nebojácne a hrdé. Statočné. S vysokým cieľom. A pred ničím sa nezastaví. Obľúbila som si ju a hltala som jej osud. Aj jej potenciálne romániky.

Knižka má podobne noblesnú atmosféru, ako Diamantový dvor. Neustále súperenie je cítiť z každej stránky. Každá chvíľka je plná dobrodružstva a nenecháva priestor pre nudné pasáže. Knižka dokáže miestami nudiť, avšak nevedela som jju pustiť z rúk ani tak. Neprekypuje obzvlášť chytľavými udalosťami, no je jedinečne napísaná a jej originálny námet sa mi asi ešte neobohral ani po druhej knižke. Knižka zrýchľuje a ku koncu prestávate dýchať.

,,Keď vás druhí tak ľahko odmietajú, chcete - nie, musíte - im dokázať, že sa mýlia. Vyžiadať si rešpekt."

Polnočný klenot ponúka iný pohľad na už známu ,,školu princezien". Vidíme osud Adelaide, ale i Tamsin. Hlavnú líniu však tvoria Mirine dobrodružstvá, no nájdete tu stránky aj o ostatných dievčatách. Otvárajú sa pred nami nové dvere, ukazujú nám iný uhol pohľadu. Teraz vieme ďaleko viac, ako sme mohli tušiť pri čítaní DD.

Aj keď mi knižka neprivodila žiadne pulzujúce a vybuchujúce emócie, ponúkla mi iný pohľad na celý Diamantový dvor a zaujala ma svojou úžasnou Mirou, ktorá by mala driemať v každej z nás. Dúfam, že ste rovnako ako my zvedaví na tretiu knižku ;)

Za knižočku ďakujeme sieti kníhkupectiev PantaRhei. Objednávajte tu ;)