streda 14. apríla 2021

Pekáreň v Brooklyne : Julie Caplinová (recenzia)

Pekáreň v Brooklyne je kniha, ktorá poteší nejednu romantičku. A s dávkou šarmu, napätia a vôní si získa nejedno srdce.

Sophie, ktorú iste poznáte ešte z knihy Kaviareň v Kodani, sa rozhodne ísť na dobrodružnú pracovnú cestu do New Yorku a sklamaná z lásky sa takmer každý večer cíti opustená. Postupom času sa však začína zoznamovať s ľuďmi, ktorí urobia všetko pre to, aby sa cítila aspoň ako-tak v poriadku a nemyslela na sklamanie. Začne si užívať newyorský život, spoznáva jej domácu, Bellu, ku ktorej si postupne vybuduje vzťah. Navyše Bella má aj skvelú pekáreň, v ktorej neraz nájde Sophie útočisko.

Bella má aj šarmantného, obletovaného a úplne neodolateľného bratranca Todda, ktorý má len jednu chybu ‒ nechce sa viazať. Sophie začína pomaly s týmto tajomným mužom tráviť čas a zisťuje, že láska sa často objaví na tých najnenápadnejších miestach a svojim citom nemožno rozkázať.

Čitateľ má možnosť pozrieť sa na príbeh plný vôní, kávy, koláčov, ale zároveň aj výroby chlebíkov a iných dobrôt, ktoré opäť útočia na čitateľove chuťové poháriky a dotvárajú príjemnú atmosféru prostredia. Keďže sa v deji objavuje známa postava Sophie, tak ju recipient už pozná a nie je pre neho až taká neznáma, čo zrejme umocňuje aj fakt, že sa jej charakter vyvíjal a ponúkal čitateľovi počas dvoch kníh, a tým pádom som si ju viac zamilovala.

To, čo ponúka anotácia, to som aj dostala. Príjemný, miestami až napínavý príbeh o pečení, varení, bylinkách, tortách, o láske a pochopení. Zároveň však upriamuje pozornosť na klamstvá, neveru, pohnuté rodinné vzťahy, a že nie všetko je také „ružové‟, ako sa na prvý pohľad zdá.

Kniha ponúka prierez rôznych charakterov a aj rôznych foriem lásky. Od nevery, cez isté „doberanie‟, až cez vplyv na výchovu detí a rodinné vzťahy, no, samozrejme, aj na čistú, vášnivú a strhujúcu lásku, ktorej je potrebné dať priestor, aby sme našli vytúžený pokoj. Lásku, ktorá nás naučí žiť a veriť, že sme pre ňu stvorení. I keď je náročné ju skrotiť.

Pekáreň v Brooklyne si získala moje srdce atmosférou, nevinnosťou, zážitkom, vôňou i chuťou, láskou i hľadaním a odpútaním sa od zaužívaných vecí. Príbeh je okorenený aj erotickými momentmi, ktoré dodávajú istý „šmrnc‟. Todd je úžasným lámačom ženských sŕdc, ktorý za svoje vystupovanie ukrýva tajomstvá. Sophie je láskou sklamaná, milujúca žena, ktorá síce nehľadá lásku, ale láska si ju nájde sama. A k nim dvom sa pripoja ešte ďalšie charaktery ‒ charakter mladého muža, ktorý žiada o pozornosť zo strany svojich rodičov, hádajúci sa pár, ktorí sa však bezhranične miluje, cieľavedomé ženy, čitateľovi známe postavy Kate a Bena, i keď okrajovo, tajomnú Bellu a jej svet pekárne, zaujímavého bylinkára či stále naivného Jamesa.

Rovnako, ako zo strán Kaviarne v Kodane, aj tu na vás dýchajú nielen vône úžasného jedla, ale hlavne láska a jej pochopenie a zmierenie sa s tým, že sa jej nemožno vyhnúť. Už sa stačí len pohodlne usadiť a nasávať túto atmosféru, užiť si túto neopakovateľnú chvíľu, ktorá si získa naše srdcia a prinesie si nakoniec vytúžený pokoj.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme vydavateľstvu Grada. Knihu si kúpite aj na ich stránke.