štvrtok 8. apríla 2021

Najkrajšie knižky, čo mám #1

 


Ahojte, knižní kamaráti, 

už dlho sa topíme v strese a v povinnostiach v škole, i v práci, a tak sme si pre Vás pripravili novú sériu, ktorú venujeme tým najkrajším skvostom, čo máme v knižnici. Verím, že Vás tieto krásne obálky rozveselia, že vás toto napísané ,,rozprávanie" poteší a že Vás knižky navnadia na ďalšie čítanie, aby ste zabudli na pojem ,,čitateľská kríza" a mali krásne a príjemné dni v spoločnosti ,,kamošiek", ktoré všetci tak milujeme.

Je známe, že čo sa týka knižiek, obálok obzvlášť, som mimoriadne povrchná a čím krajšia je obálka, tím viac si takú knižku chcem prečítať, alebo ju len mať doma, aj keby mala byť v mandarínčine, haha :D Snáď v tom nie som sama. Tu Vám teda predkladám pár knižiek, ktoré ma očarili. Vopred sa ospravedlňujem, väčšina je totižto v angličtine alebo v češtine, nakoľko bývam v Prahe. Aj to už viete, že ,,reading in english" naplno podporujem, ak by ste chceli článok aj o tom, napíšte a ja sa s Vami rada podelím o svoje postrehy. Knižky som si zväčša kúpila na bookdepository, enbooks, alebo megaknihy.

♛♛♛

Prvou z nich je A curse so dark and lonely. Táto knižka je dostupná aj v českom jazyku pre tých, čo nie ste takými fanúšikmi originálov. Knižka na prvý pohľad pôsobí tajomne a už len z obrázku na webe to pre mňa predstavovalo povinnú fantasy jazdu. Úprimne, čaro tejto knižky som spoznala až keď skutočne prišla. Na obrázku sa tak nádherne holograficky neleskne ako v skutočnosti. V skutočnosti pôsobí ešte tajomnejšie a čarovnejšie. Odráža sa od svetla a leskne sa ako skutočná rozprávka.

Túto knižku som, bohužiaľ, ešte nečítala, no nesmierne sa na ňu teším. Je mojim vysnívaným oddychom po štátniciach. Takto si predstavujem prvú knižku po všetkých tých učebniciach :D Na knižku sa teším, pretože je aj napriek jej rozprávkovej predlohe netradičný. Tematicky pripomína Krásku a zviera, avšak predstavuje o niečo akčnejšiu a dynamickejšiu verziu. Má silnú a odhodlanú hrdinku, aj vďaka ktorej je tento vydarený retelling nabitý emóciami, ktoré vám nedovolia knižku odložiť. To a ešte ďalšie chvály si môžete prečítať v stovkách recenzií, ktoré ma neskutočne namotali.

♛♛♛

Stanice 11 som si kúpila hlavne kvôli jej aktutálnosti. Získala si ma na prvý pohľad, pretože, kto to ešte nevie, som nenapraviteľná milovníčka ružovej a dokážem sa ňou pohltiť niekedy až za hranice normálnosti. Preto to bola jasná voľba. Navyše knižky z kníhkupectva Levné knihy sa jednoducho oplatia :D Obálka tejto knižky je veľmi priateľská a srší z nej tajomstvo. Je záhadná a sladká zároveň a v kníhkupectve som mala pocit, akoby ku mne dvíhala ruky a jednoducho ku ne sama skočila, nemohla som sa brániť :D

Zaujímal ma umelý pohľad do budúcnosti. Príbeh nebol píliš rýchly, no bol dostatočne chytľavý, aby ma zvedavosť donútila čítala ďalej. Autorka si na medzinárodnej scéne vyslúžila ocenenia. Knižka je svojim obsahom veľmi zaujímavá a strieda sa v nej mnoho dejových línií posadených do rôznych časových období. Postavy sú rôznoroé, detailne a reálne popísané, akoby dýchali s vami. Príbeh je však ja napriek svojej naliehavosti nenápadný a v mnohom hraničiaci so sci-fi. No je to naozaj tak scifi? Pozrime sa na svet dnes. Tu naozaj len ,,prežiť nestačí", takáto udalosť ako je pandémia, má ďalekosiahle následky, a to aj do budúcna.

♛♛♛

Treticu toho najkrajšieho, čo v knižnici mám, by som rada uzavrela mojim klenotom, mojou topkou nad topkami, mojou prvou veľkou vášňou a mojou neprekonateľnou obľúbenkyňou. Červená kráľovná si získala moje srdce a má moju vernosť až dodnes. Asi niet knižky, ktorú by som svojim kamarátom odporúčala viac. Táto séria je mojou najpožičiavanejšou :D naozaj ju ,,tlačím" komu môžem, pretože Mare Barrow je jednoducho hrdinka, ktorú sprevádzajú ako hlúpe rozhodnutia, tak aj spravodlivé a láskyplné, ktorými chce zachrániť ľudí okolo seba. Jej milovaný Cal je plný ohňa, aj naozaj, je zapálený pre správnu vec a spolu tvoria neskutočne harmonickú dvojicu aj napriek ich koreňom a rôznym názorom. Pre hlbší názor pripájam aj recenziu.

Obálku má vcelku jednoduchú a motív zakrvavenej koruny sprevádza celú sériu. Jediný grafický detail, ktorý ma neskutočne nahneval, keď vyšiel tretí diel, a to ten, že v slovenčine nie sú vytieňované. Nejdú od najbledšej k najtmavšej, pretože Kráľova klietka (opäť prikladám aj recenziu receziu) sa vracia k bielomu detailu prvého dielu. Avšak aj cez túto nedokonalosť má knižka ,,šmrnc" a iskru, pôsobí ako silný hráč a presne tak ju aj beriem.

Táto knižka ma ani po stovke rereadingov neprestane prekrapovať, a dokonca ju mám celú hneď v 2,5 jazykoch. Neviem čím to je, ale dokážem ju čítať stále dookola a dookola a nikdy sa mi nezunuje. Ak by som si mala vybrať jednu jedinú knižku, ktorú by som mohla zachrániť z horiaceho domu, bola by to práve táto. 

♛♛♛

Tak to bola prvá trojka mojich najkrajších knižočiek. Napíšte Nám od komentárov, či súhlasíte, alebo ktoré knižky by ste ,,povrchne" odporúčili vy, budem sa tešiť na rady a tipy.

Prajem Vám krásne čítanie a tí z Vás, ktorí trpíte ČK, prosím, nezúfajte, je to len dočasné, tak nezabúdajte na to, čo máte všetci radi. Čítať aspoň pár strán denne je odporúčané pre mentálne zdravie aj ľuďom bez prívlastku ,,knihomoľ", tak si uvedomte, že máte výhodu a skvelé predispozície stať sa naozaj úspešnými vĎaka sčítaným mozgom.

Majte sa krásne a prajeme Vám veľa síl,

- Veronika -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára