pondelok 25. mája 2020

Rozsypané kráľovstvo - Erin Watt // recenzia


,,Panujeme si sami a sme silní, keďže držíme spolu. Ak sa začneme navzájom zožierať, naše kráľovstvo sa rozpadne."

Nedávno som publikovala článok o tom, ako knižky podobného ružového typu už nie sú mojou cieľovou skupinou. Tu sa preto zastavujem, pretože som im opäť raz prepadla. V podstate však ied len o starú lásku. A my predsa vieme, že stará láska nehrdzavie. A preto Royalovcom udeľujem čestnú výnimku. Je to čítanie do každého počasia.

Zatiaľčo prvé knižky série popisovali oťukávanie Elly, novej členky rodiny, a bratov Royalovcov, teda predovšetkým Reeda Royala, druhého najstaršieho syna z dynastie, ďalšie knižky dávajú priestor aj ostatným bratom. Niečo ako moderní Maddoxovci.

,,Ten, na kom mi nezáleží, mi neublíži."

Nemusíme však zúfať, že Easton dostal len jednu knižku, zatiaľčo jeho starší brat Reed dostal hneď tri, pretože Easta veľmi dobre poznáme už z predchádzajúcich knižiek. Poznáme jho čaro, aj jeho neduhy. Keďže je známy a ako čitatelia nepotrebujeme viac opisov a nudných obkecov, knižka začína rovno v strede diania. Preto čitateľ v momente padá do príbehu, ako Alica do králičej nory, a nevyhrabe sa až kým sa nedostane na poslednú stranu. Koniec koncov,... tak to bolo pri všetkých knižkách. Ani teraz tomu nemôže byť inak.

Jednohubky. Nabité dynamikou, nepredvídateľnosťou, emotívnosťou a zápalom.

,,Aký zmysel má skladať minulosť z úlomkov spomineok druhých ľudí?"

V podstate sa celá knižka čítala cez ružové okuliare, pretože.... Na začiatku máme opäť neposlušného chalana obľubujúceho len dievčatá a alkohol, nerešpektujúceho prabidlá a namyslene si mysliaceho, že peniaze jeho otca sú nevyčerpateľným zdrojom svetla. Avšak! Zmení sa však na anjelika. A čo ho zmení? No predsa láska. Totálne pritiahnuté za uši! Ale nečítame tieto knižky preto, aby sme v nich hľadali chyby a absenciu reality. Čítame ich, pretože sú závoslosťou a zaručeným nadšením. Presne viem, čo od knižky očakávam a presne to aj dostanem. Žiadny priestor na sklamanie nie je prípustný. Práve naopak.  Dostanem ďaleko viac.


Neviem či vôbec treba predstavovať postavy, pretože sú presne také skladké a návykové, ako sme boli zvyknutí doteraz. Príbeh Gideona ma síce príliš nenadchol, za to však Easton vrátil môj názor znova späť do rovnováhy. Neviem či to bolo odstupom času medzi knižkami, alebo samotnými postavami, alebo jazykom, v ktorom som  čítala, ale táto knižka ma opäť raz zhltla a bola by som schopná prečítať ju na jedno posedenie.

Aj Hartley, jednoduché, vytrvalé a odhodlané dievča, ktoré vytrhlo srdce z hrude Eastona Royala, bola úžasná. Vtipná a presne tak zmätená, ako by ste očakávali od dievčaťa, ktoré si nevie spomenúť na svoj život. Toto bolo v knižke celkom autentické. Nechýbal v nej vtip, nechýbali v nej pády, nechýbali v nej bezhlavé nápady.

,,Preto som sem prišla. Nehľadala som miesto, ale človeka. Vrátila som sa domov." 

Knižka je opäť písaná z dvoch pohľadov. Je jasné, že je to Eastov a Hart. Sú skvelí.

Mne osobne v knižke chýbal Reed a viac Elly, ale presne to by bolo tým, čo by pokazilo príbeh o Eastovi. Preto chápem, prečo nimi autorky toľko šetrili. V knižke sa však vyskytnú úplne všetci.

Už podľa tradícii, aj táto knižka je supernova. Jednoznačným gólom do bránky. Geniálnym touchdownom. Bezkonkurenčným úspechom.

Za knižku poskytnutú v predstihu aj s dokonalým prekvapením z celého nadšeného srdiečka ďakujeme YOLi a bux.sk. 
Objednávajte tu. Viem, že ste nedočkaví ;)

- Veronika -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára