štvrtok 31. januára 2019

Vojna rodov - Victoria Aveyard (recenzia)


,,Je kruté dávať ľuďom nádej tam, kde by žiadna byť nemala." 

Bol to celý rok, čo som čakala na Vojnovú búrku. Za ten čas sa vydanie trošku posunulo, názov sa zmenil, ale čo sa našťastie nepokazilo bolo to, že obálka je tmavomodrá. No a to je presne to, čo som si priala, aby zostalo.

,,Stále verím. Stále mám nádej."

Vy, čo ste si čítali moju poslednú recenziu na knižku z tejto série, bolo to pred rokom, viete, že ma obálka veľmi sklamala. V kníhkupectve sa ľahko dala zameniť za Červenú kráľovnú, v poličke vyzerajú skoro rovnako,... avšak táto štvrtá časť to všetko vyvážila a zostala vo svojom odtieni. Tma s bleskami. To je ten odtieň!

Celá knižka je nasiaknutá bojom o víťazstvo. Bojom za a proti korune. Bojom krví. Bojom kráľov. Bojom krajín. A známym bojom lásky, viery a zúfalstva. Táto knižka je tým posledným výdychom sopky, aj s výbuchom. Jednoducho vás zmätie a pohltí. Vezme vám pojem o čase i priestore a vkráda sa vám do srdca. Mňa si táto séria neskutočne získala. Je to môj miláčik už od prvej časti. Síce nájdem si k nej aj pár výhrad, ale moja princeznovská časť si na ňu nedá dopustiť.

,,...človek  nemôže byť pripravený. Ak si myslíš, že si, tak nie si."

VR nám prináša ako možstvo pocitov, tak aj množstvo pohľadov. Nenechá náš dych spomaliť sa a nenechá vás odísť pred poslednou stránkou. Odkrýva príbeh zo všetkých strán a kútov zeme. Predostiera nám celkový pohľad na daný konflikt. Každý rod nám ponúka svoje vlastné tajomstvá a skrývané túžby.

Ale späť k postavám. Vďaka tomu, že sa dej striedal z pohľadov viacerých postáv naberal na obrátkach, pretože to sami iste dobre poznáte... kapitola skončí v tom najlepšom a pokračuje niekde inde a vám zostáva len čakať opäť na pôvodného rozprávača. Pre mňa bola favoritkou Mare, ako inak? Ale postupom času si získala moju priazeň skôr Eve. Bolo pôsobivé čítať o tom, ako vníma svoje postavenie a hlavne svadbu s Calom. Moc. Silu. Nadradenosť. Keď už sme pri Calovi, tak mi dovoľte zasmiať sa, pretože Mare celú knižku venuje svoje myšlienky Calovi a boju a vždy keď je rad na Calovi, tak čítame o tom, ako sa nevie rozhodnúť sám a správa sa ako decko, no a z jeho pohľadov vidíme, že Mare má skutočne pravdu a Cal sa naozaj správa ako nevyrovnané decko, čo nikoho nechce sklamať a vidí len to, čo doňho hustili rodičia. Nemá vlastnú hlavu a o tom, že nepočúva ani srdce už radšej ani hovoriť nejdem. Ustráchaný kráľ bez emócie, pretože presne tak ho to učili. Avšak láska je láska, a tak samozrejme naše srdcia voči Tiberiovi VII nezostanú chladné :D

,,Nie všetky koruny sa nosia tak, aby ich ostatní videli."

Ďalšie postavy, ktoré dostávajú slovo sú kráľovská starká Anabel, čertica hádam ešte aj s rohami a chvostom, a Julian, večne nabitý pozitívnymi vlnami a hromadou múdrostí.

,,Vždy ma teší, keď sa mám s kým deliť o znalosti. Vedomosti sú ako prívalová vlna, čo zmietne ignoranciu."

Čo ma prekvapilo, boli pohľady Mavena. Šialeného kráľa, ktorý má v hlave len moc a vojnu. Korunu. Jeho žena, kráľovná Iris z rodu Cygnet, je však opatrnejšia. Slovo ,,láska" ju k Mavenovi jednoznačne neviaže. Neustále myslí na Mare ako na bleskové dievčatko a stavia ju do dosť negatívneho svetla. Bola vo všetkom naviazaná na matku, aj keď nebola tak celkom bezbranná. Tvorili tvrdú alianciu. Tri mocné nymfy. Tento pohľad Iris ma vždy najviac nebavil. Ako áno, aspoň sme vedeli aj o ich myšlienkach, ale inak bola Iris nudná a nezáživná.

Dej v podtstate pokračuje v duchu boja Strieborných a Červených, avšak Maven posunul hranice tohto konfliktu až k Piedmontu a Jazerozemi. Toto územie je obrovské a Norta sama nevie, kde sú jej priatelia a kde nepriatelia. Jedno je však isté... Tiberias Calore bude kráľom. Otázkou je len, či bude tým spravodlivým kráľom z Mariných predstáv...

,,Páv potrebuje čas na upravenie svojho peria. aj keď je oceľové."

To či Norta povstane ako úsvit vám neprezradím, ale za tučnou knižkou sa skrýva tučný poklad, tak dúfam, že budete takí nadšení, ako ja. Jednoducho nedokážem zostať chladná ♥

,,Ničíme. Je to konštanta nášho druhu."

Táto knižka je mix pocitov, zmes napätia a vypätia. Jednoducho miešanec červenej a striebornej v akurátne napínavom pomere. Jednoznačne sa chystám pustiť aj do poviedok, takže ak máte nejaké pocity, názory, či varovania k tejto série, učrite sa nebojte sa s nami o ne podeliť, budeme rady.

Za knižočku by som sa z celého srdiečka chcela poďakovať vydavateľstvu Motýľ. Objednávajte tu ;) ♥



- Rony -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára