nedeľa 15. septembra 2019

Triaška - Maggie Stiefvater // recenzia

Ako malé dievčatko som neprekonateľne obdivovala pávy. Sú nádherné a vznešené, ale pyšné. Možno aj vďaka Maggie Stiefvater ma ďaleko viac fascinujú vlaky a havrany. Vlky sú úžasné. Aj keď sú možno agresívne a prudké, no na nič sa nehrajú. Presne také sú a sú verní.

Autorka nám prináša ďalší príbeh plný fantastických prvkov a čarovných scén. Zatají vám dych. Tieto knižky sa čítajú aj bez vašej pomoci. Zhltnete ich jedným dychom, pretože sú neuveriteľne chytľavé a napínavé. Dokážete sa vcítiť do postáv a čakáte, čo sa im ešte pripletie do cesty.

Triška je dokonalá už na prvý pohľad. Obálku pokrýva hromada bieleho snehu a kompozíciu dotvárajú lístky v bledomodrej farbe, ktorá presne ladí s atmosférou knižky. Áno, táto knižka mrazí.

Začiatok knižky je dokonalý. Hneď čitateľa pritiahne a zaujme. Neskôr dej naberá pomalší spád, avšak neupadá do žiadneho stereotypu. Iba mierne zvolní, aby sme si užili tie chvíľky pohody s hlavnými postavami. Príbeh aj tak neustále originálny a divoký. Prečítanie tejto knižky ma stále jeden jediný deń, pretože som si nemohla pomôcť a len som čítala.

Dlho mi trvalo, kým som po knižke siahla. Dlho mi len stála v poličke a dívala sa na mňa ako sa predieram cez množstvo recenzákov. Toto leto som si k nej končne našla cestičku a jednoznačne neľutujem. Po poslenej prečítanej knižke od tejto autorky som mala pocit, že ma už nemá čím zaujať, ale vždy bude mať v hlave hromadu skvelých nápadov.

V tomto prípade vytvorila jeidnečný koncept, ktorému dominujú vlci. V zime sú zvieratá so všetkými inštinktmi a schopnosťami, avšak v lete majú šancu žiť s ľuďmi bez odsudzovania a naháňania. Každý vlk má vlastnú hranicu, za ktorou už sa nepremieňa a Grace so Samom majú obavy, či toto nie je ten jeho posledný rok.

V tejto knižke autorka opisuje množstvo premien, množstvo kontaktu s vlkmi a vyzdvihuje ich divokosť a krásu. Veľa krát sa vám naskytne možnosť zabudnúť dýchať a len čakať na zázrak. Autorka nám skutočne ,,naložila", čo sa len dalo a nenechala naše srdiečka chladné, pretože v tejto knižke sa nedá si postavy nezamilovať a nesúcitiť s nimi.

Grace a Sam tvoria úžasný pár a každou stránkou som čakala, kedy sa ich cesty spoja. Kedy konečne nájdu jeden druhého, pretože k sebe patria. Neustále som verila v šťastný koniec, no a o to viac sa neviem dočkať pokračovania.

Bohužiaľ v slovenčine sú knižky už viac menej všade vypredané, ja som tú svoju objavila na Čarovnej poličke, ale nebojte sa siahnuť ani po origináloch v angličtine. Jazyk je zvládnuteľný a zrozumiteľný. Pochopíte všetko, čo potrebujete, takže sa určite nemusíte báť.

Prajem vám krásne čítanie.

- Veronika - 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára