streda 22. septembra 2021

Červený stan - Anita Diamant // recenzia

Poznáte dôležitosť jemnej a krehkej súčasti života? Každá z nás má občas pocit, že stojí za nič. Táto knižka ponúka priestor uvedomiť si silu ženskosti a dôležitosť ženy, priateľstiev a rodiny. Stojí za to položiť ju do rúk nie len každej ženy, či už je to mama, starká, alebo dcéra, ale aj každomu mužovi, aby poznal, aký zápal a odvahu v sebe nosíme.

Cieľom knižky nie je kopírovať bibliu a prerozprávať jej stránky. Knižka nám ponúka románové postavy inšpirované biblickými príbehmi. Príbeh sa odohráva v ďalekej minulosti a dokonale nám vykresľuje niekdajší spôsob života. Čitateľ si tak celkom živo dokáže predstaviť všetko, čo sa v scéne nachádza a odohráva. Krásne vyzdvihuje aj zvyky tradície, spôsob stolovania, či úctivé vzťahy k rodičom a ženskú priebojnosť. Ľudia sa v knižke vzájomne rešpektujú a spolupracujú, keď je to treba. Vďaka tejto knižke si uvedomujeme vďačnosť za to, kde a kedy žijeme. Aj keď mnohé dnešnému svetu chýba, pokora alebo odpúšťanie, v mnohom je silne cítiť chudobu a biedu, stiesnené priestory, alebo nedostatok potravín.

Knižka nie je rozprávkou. Ukazuje temné stránky žitia. Nebojí sa ukázať hnev, nenávisť, ani zradu. Aj takýto je svet a knižka neskrýva žiadny jeho temný kút. Aj napriek tomu knižka vyzdvihuje silu súdržnosti, ukazuje nám cestičky a súvislosti medzi postavami, ktoré poznáme a približuje nám, ako ľudia žili kedysi dávno pred nástupom technológií. Ľuďom nechýba zápal a oddanosť, sú prešibaný a starajú sa o seba tak ako len môžu, spoliehajú sa sami na seba a na svoje schopnosti. Knižka však nechce čitateľov položiť na kolená, ale zvýrazňuje aj silu nádeje a lásky. Život nám vždy hádže kamene pod nohy, no len ten, kto ich všetky preskáče, môže mať pokoj.

ČS je pútavým príbehom, chytľavým dejom si získa každého, či už hľadá povzbudenie, oddych, alebo vysvetlenie. Je skvelým darčekom pre každého. Veľmi rada sa k nej zas vrátim.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme Grada. Objednávajte tu :)

- Veronika -