sobota 18. septembra 2021

Kaviarnička pod citrónovníkom/Šálka nádeje : Cathy Bramley (recenzia)

Kaviarnička pod citrónovníkom
s podtitulom Šálka nádeje je ideálnou publikáciou, po ktorej siahnete vtedy, keď si chcete vychutnať šálku čaju a ponoriť sa do príbehu plného vôní, kávy, jedla a lásky.

Cathy Bramley rozhodne nie je Julie Caplin, ale aj napriek tomu je táto kniha akousi oddychovou záležitosťou, ktorá vás nenahnevá ani nesklame. Jej posolstvo je v istom bode krásne a po jej prečítaní ostane v čitateľoch akési ticho pred búrkou, ktoré rozhodne prinesie ďalšia časť tohto príbehu, keďže ide o veľmi otvorený koniec.

Celý dej sa sústredí na Rosie, ktorá sa rozhodne zmeniť zamestnanie. Popri hľadaní novej práce sa ocitá v Kaviarničke pod citrónovníkom, pod dohľadom svojej starej mamy, ktorá je plná talianskej atmosféry, aj čo sa neraz týka vzťahov či problémov na pracovisku. Jej stará mama zatvári oči pred problémami a nechce si dať poradiť. Rosie však prekročí istú hranicu, čo vedie k vážnym nezhodám. A keď už sa zdá, že je všetko jasné, tak sa jej život zmení a vstúpi doň muž, pri ktorom vidí idú perspektívu svojej budúcnosti...

Kniha je veľmi maličká a obsahuje na jednotlivých stranách málo textu, čo má za následok extrémne rýchle prečítanie. I keď nemá takú tú klasickú atmosféru gastro zážitkov, pri ktorých by ste ako čitatelia mali chuť preniesť sa uprostred pahorkov Derbyshiru a vychutnať si kávičku pri citrónovom koláči, aj tak má v sebe isté čaro, ktoré vzbudzuje záujem o budúcnosť postáv.

Rosie nie je ako postava úplne celistvo vykreslená, rovnako ani jej rodina, ale ich problémy a životné nastavenie je jasné už len z toho, ako fungujú, ako sa správajú a aké pocity k sebe navzájom prechovávajú. Napriek tomu, že ide o pomerne krátky príbeh, tak je v ňom viacero línií, ktoré ešte zrejme budú v nasledujúcich knihách hlbšie zanalyzované či rozvité. Publikácia sa teda nevyhýba rodinným hádkam, problémom so starostlivosťou o dieťa, nezdravé trávenie času v práci, zakrytie ženskosti a tvorba dokonalosti, ktorá nie je už taká dokonalá, ako je v skutočnosti, tragédie, láska v každom veku, skrývanie osobnosti a sila ísť si za svojím snom, prekonávanie seba samotného, ale hlavne záujem a ochota pomôcť ľuďom, na ktorých nám záleží. A možno predsa len jedna kaviareň otvorí srdce aj niekomu, kto si myslel, že ho už navždy zavrel pred okolitým svetom.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme Albatros Media. Knihu si kúpite aj na ich stránke.