streda 15. septembra 2021

Tiene medzi nami - Tricia Levenseller // recenzia

Mnohí sa vymysleným a nereálnym príbehom vyhýbajú. Mnohí si myslia, že čítanie knižky, ktorá neodráža skutočnosť je pre mladých, pretože si nevyžadujú pozornosť a nie sú inteligentne náročné. Aj keď je pravda, že tento žáner ponúka najpríjemnejší únik od reality, dovolím si nesúhlasiť. Toto nie je prvá knižka, ktorá mi dokázala, že čítať tento žáner je neprekonateľným zážitkom. Nenahraditeľnou výhrou. Je úžasným dobrodružstvom a výletom do fascinujúceho sveta úplne iných problémov, akým čelíme v našich každonenných životoch.

Predtým ako som sa do knižky začítala, nepredstavovala som si, čo mi môže ponúknuť. Nevedela som, čo ma čaká. No už prvej vety som bola napnutá ako strunka, pretože som chcela viac a viac. Chápem, že niekoho práve táto veta môže neskutočne odradiť, no u mňa zapôsobila presne naopak.Táto knižka je úžasná a návyková už od prvých písmeniek a toto nadšenie zo mňa neopadalo ani pretáčaním stránok, ba naopak. Nadokázala som sa odtrnúť. Už od prvých slov knižka ukazuje čitateľom, že je silná a výnimočná. Nemusíte sa na začiatku nudiť, a v tom má táto knižka na vrch oproti mnohým iným.

,,Telo prvého a jediného chlapca, ktorý mi kedy zlomil srdce nikdy nenašli."

Som si istá, že nai vás táto knižka neobišla. Je jej plný instagram a odvšadiaľ na nás kričí množstvo pozitívnych a nadšených ohlasov. Nečudujem sa, pretože knižka si svoj slávny titul ,,najlepšej temnej fantasy" zaslúžila.

Zabudnite na odvrhnuté princezné a stratené budúce kráľovné, hrdinov - vodcov a ochrancov. Ani jedna jediná knižka, ktorú som kedy čítala, nemala tak drsnú hlavnú hrdinku akou bola Alessandra. Toto dievča sa nebálo byť kruté, bola cieľavedomá, vynaliezavá, múdra, šikovná, prefíkaná, dôsledná a odvážna. Nespoliehala sa na druhých, plánovala a verila v silu svojich vlastných plánov. Dokázala čeliť rešpektu jej otca. Nebála sa vytŕčasť z davu, navrhovať svoje vlastné oblečenie a vzdorovať kráľovi. Bola si sama sebou tak istá, že už len jej postoj a hrdosť priťahovala pozornosť. Toto dievča by mohlo byť vzorom do dnešného sveta. Nesmieme byť ustráchaní, máme len jednu šancu na život a musíme z nej vydolovať čo najviac to pôjde.

K nej ako jej dokonalý partner úplne presne pasoval Kalias. Neviem si predstaviť názov knižky, ktorý by ho vystihoval viac. Okolo neho vždy prevládalo tajomno a domýšľanie. S Alessandrou k sebe hneď zapadli. Aj keď sa ich vzťah vyvíjal veľmi pomaly a veľmi trhal žily vždy, keď nešiel predvídateľným smerom, táto dvojica je úžasným kandidátom na trón. Sú spolu ešte silnejší a obozretnejší. Pri ich rozhovorich som sa často usmievala.

V knižke nájdete hromadu mágie, intríg, napätia, povier a klebiet kráľovského dvora, ale aj krutosti a odhodlania. Je to príbeh, ktorý rada označujem pojmom ,,supernova", pretože ten výbuch, ktorý v čitateľoch prebúdza a ten smútok, ktorý na mňa doľahol po dočítaní bol skutočne bezkonkurenčný. Výborný príbeh a fantastickými postavami. Jednoducho niečo nové, inak poňaté a jednoducho úžasne spracované. Autorka knižku okorenila dôvtipom a zábavnými komentármi. Táto knižka je pravým opakom nudy.

Záver bol pre mňa prekvapivo rozprávkový. Síce sa s takýmito koncami príbehov stretávame často, tu mi príliš nehral. Bol prirýchly a zvláštne strojený a tiež mohol pokračovať ešte na ďalších pár 100 strán. Avšak nie že by som sa sťažovala :D

Seriózne premýšľam nad rereadingom, pretože túto úžasnú jazdu musím zažiť zas. TMN sa tuším stane mojim objavom roka. Dúfam, že sa spolu so mnou tešíte na voľné pokračovania o ďalších úžasne ostrých ženských hrdinkách. Určite nám dajte vedieť, ako sa vám knižka páčila ;)

Za knižku veľmi krásne ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)