štvrtok 9. septembra 2021

Za láskou do Paríža : Victoria Brownlee (recenzia)

Za láskou do Paríža
je jednou z tých kníh, ktorá vás upúta už na prvý pohľad. A keď si prečítate vetu Román o malebných parížskych uličkách, útulných kaviarňach, lahodnom syre a ľúbostnom trojuholníku, tak verím, že sa zamilujete.

Dej príbehu sa koncentruje, samozrejme, do Paríža, kde hľadá útočisko z nešťastnej lásky Ella. Bez znalosti jazyka sa snaží nájsť prácu a ako-tak zapadnúť. Jedného dňa na potulkách objaví obchodík so syrmi, ktorý vlastní Serge. Vďaka nemu sa rozhodne pre kulinársky zážitok a cíti sa čoraz viac doma

Aj keď sa snažila ujsť pred láskou, tak tá ju aj tak dobehne. Ella sa zoznámi s očarujúcim Gastonom, ktorý ju úplne poblázni. Ani sama netuší, že sa ocitá uprostred milostného trojuholníka.

Táto publikácia od Victorie Brownlee je skvelou oddychovkou, ktorú potrebuje každý, kto túži po dobrodružstve, láske a gastronomickom zážitku. Čitatelia takýchto kníh určite poznajú publikácie od Caplinovej a musím povedať, že jej štýl dýchal na mňa aj zo stránok tejto knihy. Nie výber slov, ale tie emócie, atmosféra, témy, medziľudské vzťahy či v gastro zážitky, pri ktorých máte neskutočnú chuť odkrojiť si plátok syra a popíjať pritom pohár výborného vína.

Za láskou do Paríža je svieže, ľahké, často nezmyselné a miestami aj príliš urýchlené, ale veľmi chytľavé čítanie. Autorka skvelo vystihla atmosféru daných miest, nevynímajúc tému lásky a istého vyrovnávania sa so všetkým, čo život prináša. Popri ľúbostných vzťahoch dvoch mladých ľudí svoju pozornosť venuje aj láske, ktorá kvitne v každom veku, rodinným putám, priateľstvám a odvahe riskovať.

Kniha v čitateľoch vyvolá záujem, ktorý je sprevádzaný neraz smiechom, ale aj plačom. I keď ide o pomerne nenáročné čítanie, tak jeho význam v čitateľovi môže rezonovať určitý čas, pretože sa zžije nielen s postavami, ale aj s prostredím krásneho Paríža, v ktorom autorka vyzdvihuje pozitívne stránky (kaviarne, ľudí, syry...).

Popri všetkých témach (cestovania, gastronomických zážitkov, priateľstva, rodiny, vzťahov) autorka nenásilne včlenila do deja aj tému spolubývania, rozchodov, ktoré sú neuvážené, ľudské potreby, naivnosť hlavnej hrdinky, absenciu milovaného človeka, boj o lásku, ktorá sa rodí vtedy, keď ju najmenej čakáme, nástrahy, ktoré prináša život v inej krajine, či spomienky, ktoré nás formujú. A v konečnom dôsledku z toho vyjde ponaučenie, že netreba ľúbiť očami, ale srdcom.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme Grada Slovakia. Knihu kúpite aj na ich stránke.