streda 27. októbra 2021

Obľúbené antikvariáty #3


To, že najradšej nakupujem v antikvariátoch, už zrejme viete. V mojom okolí sa nenachádza nejaké veľké množstvo antikvariátov, resp. som ich ešte možno ani len neobjavila, napriek tomu som nejaké navštívila a z každej návštevy som si odniesla lásku a pozitívnu náladu (a veľa kníh). Zároveň tieto antikvariáty majú aj internetové stránky, takže môžete si ich pozrieť aj v online svete.

Keďže som viac-menej objavila kamenné antikvariáty v meste, v ktorom študujem, tak dva tipy budú z Nitry. Ako prvý, ktorý je asi najznámejší, je antikvariát Pod vŕškom. Ide o antikvariát spojený s kníhkupectvom a výbornou kávou, ktorú si môžete vychutnať aj na terase. Keď vojdete do predajne, ocitnete sa v kníhkupectve, antikvariát sa nachádza vzadu, ale zároveň na terase majú regály, z ktorých si môžete zobrať knihy z antikvariátu. Lákadlom môžu byť aj nejaké akcie, či burza kníh, na ktorých som sa zatiaľ, žiaľ, neocitla. Ale dúfam, že ešte v najbližšom čase mi to bude umožnené.
Navyše ak ste z Nitry, máte možnosť si dať doviezť knihy až domov, či rezervovať si nejakú knihu, po ktorú si následne prídete a oni vám ju už len odovzdajú a vy zaplatíte, vyhnete sa takto hľadaniu.

Pod vŕškom je síce najznámejší nitriansky antikvariát (skoro každý o ňom vie), ale moje srdce si najskôr získal Antikvariát Zrkadlo. Najskôr sídlil na autobusovej stanici, čiže to bola skvelá zastávka pred odchodom autobusu, či isté skrátenie času, teraz sa presídlilo, ale, priznám sa, ešte som nemala tú česť ísť pozrieť do nových priestorov, veď predsa, už viac ako rok som doma (a tie tri týždne v škole na to ani zďaleka nestačili, keďže sa niesli v znamení vybavovania všetkého možného). Ale rovnako ako predchádzajúci, aj tento má úžasné knihy, skvelé žienky, ktoré sa oň starajú, výbornú kávu či limonády a celkovú atmosféru. A viaže sa mi k nim aj úžasná spomienka, keď sme s kamarátkou sa snažili vybrať Dobrý deň, smútok od Saganovej, až sme zistili, že dané knihy používali ako stojan na regály. Zobrali to však s humorom a boli rady, že má aj o tieto knihy niekto záujem. A to naozaj nebolo ľahké knihu vybrať.

V septembri 2020 som bola so spolužiačkou na perfektnom výlete v Banskej Štiavnici, a čo by som to bola ja, keby si zas neodnesiem tonu kníh (neodporúčam kupovať hrubé knihy, keď na ďalší deň pôjdete na Kalváriu, pretože ma môj ruksak ťahal smerom naspäť – bol to boj). Antikvariatik si ma získal už pri vstupe. Pred predajňou (vonku) majú regály kníh za pár centov, rovnako aj pred dverami, a to naozaj skvelé kúsky. Keď vojdete dovnútra, tak vás očarí atmosféra, množstvo kníh a množstvo prvých vydaní. Čarovné miesto, v ktorom by ste najradšej ostali. 

Aké sú Vaše obľúbené kamenné antikvariáty?

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára