utorok 5. októbra 2021

Ten deň : Blanka Lipińska (recenzia)

Na začiatok asi trošku mierneho (ne)prijateľného zovšeobecnenia. Asi neexistuje nik, kto číta erotické romány, aby nepoznal 365 dní. Autorka teraz prichádza s pokračovaním, v ktorom je Laura tehotná a užíva si život po boku najobávanejšieho sicílskeho mafiána. Tento život však prináša aj tienisté stránky a do nebezpečia sa rúti aj jej priateľka Oľga.

Ten deň je bez najmenších okolkov čisté porno, ktoré na vás doslova dýcha z každej strany. Keď k tomu pridáme naivitu hlavnej hrdinky, ktorá nevie, čo od rozkoše, jej iracionálnosť, temperament, oplzlé slová, ktoré dvíhajú nejedného čitateľa zo stoličky, neustále pýtajúc sa: prečo stále, v každej knihe, tieto hlúposti?, tak je kniha od začiatku úplne celá zlá a máte chuť ju vyhodiť von oknom.

A takto to vlastne sa rozvíja dej počas celej knihy, v ktorej si autorka nielen protirečí, ale aj úplne zavádza. Postavy nie sú sympatické, ale vystihujú to najhoršie, čo sa môže v erotických románoch vyskytnúť. Potom sa však Blanka spamätá a na konci knihy prinesie konečne nejakú zápletku a novú zaujímavú postavu. Oľge dokonca pomôže tým, že jej pridá trošku racionálnosti. Laure však tento stupeň uvedomovania si všetkého neustále absentuje.

Popri okoreňovaní deja sa autorka snažila staviť na vlnu násilia, vložila doň aj drogy či veľa sexuálnych scén, čo však v istých okamihoch knihe viac uškodilo, ako pomohlo. Ale čo si budeme hovoriť, na konci naberie nový dych a čitateľa nechá s otvorenými ústami.

Z erotického románu pomaly urobí román o mafii, čo sa jej na jednej strane aj veľmi vyplatilo, pretože tieto časti boli zaujímavé, plné napätia a brutality.

Čo sa však týka erotickej línie, tak môžeme povedať, že autorka stavila na úplný opis porna, ale takého nepríjemného, pri ktorom budete čakať, kedy sa už konečne skončí a postavy začnú riešiť niečo normálne.

Ten deň je kniha plná kontrastov, zle vymyslených postáv, často nepremyslená, ale zároveň vás núti čítať ďalej. Od druhej polovici sa snaží autorka vsadiť na brutalitu, obetovanie sa, romantické linky a mafiánske prostredie, ale často necháva svoje postavy úplne zničiť... Drogy a množstvo materiálnych darov jej zrovna nespôsobili ten vau efekt, ktorý čakala, ale knihu skôr ponížili. Keď sa však pozrieme na poslednú akciu v knihe, tak autorka akoby celú túto svoju nemorálnosť a zlú uchopenosť deja zmenila a konečne si čitateľ niečo z deja odniesol.
V konečnom dôsledku je teda kniha priemernou záležitosťou, z ktorej ostanete frustrovaní a nahnevaní, ale potom ju zožeriete aj s navijakom a budete netrpezlivo čakať na ďalší diel.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme vydavateľstvu Ikar. Knihu kúpite aj na tejto stránke.