piatok 3. decembra 2021

Americká kráľovná - Katharine McGee // recenzia

Túžime byť úspešnými, mať hromadu peňazí, túžime po sláve, po krásnom oblečení, po drahých doplnkom, po skvelom aute a nádhernom dome. Túžime po hradu, po zámku, či po vile, aby sme sa cítili úžasne. Plávať v zlate a pod kryštálovými lustrami. Kto z nás nikdy netúžil byť kráľom či kráľovnou? Ale existuje paradox v túžbach, ktoré máme. Predstavili sme si, po čom túži kráľ či kráľovná? Po čom asi túžia boháči? Nie sú to rovnaké túžby, ako máme my, ktorí na zámkoch nebývame. Toto je veľmi dôležitý postreh a som rada, že táto knižka naň poukazuje.

Nie je to obyčajná rozprávka o princeznách a ich rozprávkových túžbach a vopred vyhratých bojoch. Je to knižka o neľahkej ceste, o nemožnosti rozhodnutí, o ťažkých následkoch, ktoré hrdinovia nemohli ovplyvniť. Škandály, provokácie, tajné úsmevy, ťažké rána a smutné večery. No nie len to smutné, ale oveľa viac. Smiech, zábava, šialené párty a boľavé hlavy, outfitové krízy, kamarátke vtipy a súrodenecké priznania. Rodina, priateľstvo a radosť aj v smutných chvíľach.

,, ... chápala, že ľudské srdce naozaj magické - ukrývalo toľko miesta, že v ňom mohla byť uchovaná len jedna láska na celý život."

Táto mini séria je prirovnávaná ku knižkách typu Selekcia. Áno, obálky majú rovnakú tému, avšak v Americkej princeznej a v Americkej kráľovnej je obálka presným odrazom stránok vo vnútri. Ostrá červená a kráľovská modrá. Amerika vnútri aj navonok. Je to krásny prvok, ktorý dotvára atmosféru knižky. Heterogénne kultúrne bohaté prostredie, americký nádych rebélie, modernej publicity a samostatnosti. Mne, úprimne, sa páči vízia ako Ameriky ako kráľovstva, čo si však neviem predstaviť dnes pri jej rôznorodosti a rozsiehlosti. Bolo to však veľmi príjemné, zábavné a hravé sledovať v takejto špekulácii.

,,Iba kamošky sa predsa poznajú natoľko, aby si takto ublížili. A iba kamošky dokážu jedna druhú zatlačiť až na pokraj zúfalstva."

Bála som sa, že sa druhá časť knižky odchýli od línie nespútanosti prvej časti, no moje obavy absolútne neboli na mieste, nakoľko knižka pokračuje presne tam a presne tak ako skončila tá prvá. Všetky postavy som si vedela predstaviť a nemala som problém napojiť sa na čítanie aj po dlhšej pauze medzi čítaním. Aj napriek tomu, aká je knižka jednoduchá, nie je nudná, a tento fakt ešte stále spracovávam, pretože robí knižku kúzelnou a chytľavou ešte viac.

Knižka ponúka pohľady žien z kráľovského prostredia. Daphne sa snaží stať princeznou, Nina chce svútý pokoj, Sam túži po výhre a Beatrice chce jednoducho len spraviť správnu vec. Nemyslela som sa, že ich osudy sa až tak moc pomiešajú, ale uvedomila som si, že to tak býva aj naozaj. Niekedy naozaj neviete ako dlho trvá zamilovanosť, neviete kam až ste ochotní zájsť, aby ste pritiahli pozornosť, netušíte ako skončí vaša snaha byť šťastným. Aj keď je knižka vykreslená v úplne inom prostredí, na aké sme zvyknutí, dá sa o ňu oprieť, je reálne spracovaná.

,,Robíme, čo musíme spraviť, aj keď to znamená vzdať sa ľudí, na ktorých nám záleží. Nehľadiac na to, čo nás tieto voľby budú stáť."

Táto knižka nám ponúka pochopiť rôzne dôvody, pre ktoré bojujeme. Dovoľuje nám pochopiť ich konanie a je tak jednoduhšie si postavy obľúbiť a vžiť sa do ich situácie. Každá hlavná hrdinka mala iné sny a iné spôsoby. Aj keď ma občas jeden pohľad nebavil, čítala som ďalej, pozitívne naladená, pretože na mňa čakali ďalšie, na ktoré som bola zvedavá. Aj keď to významne okresalo priestor venovaný postavám, značne to nakoplo dynamiku a farebnosť príbehu, a to sa mi veľmi páčilo.

Osobne mi v knižke trošku chýbal Jeff a Connor, ale tak či onak, bola nabitá vštekým možným a ani som nemala priestor zamýšľať sa nad tým, kde sú a kedy sa vrátia. Bola to dievčenská jazda, nabitá všetkým, čo veľmi dobre poznáme. Intrigy, klamstvá, úprimnosť, slzy, šialené rozhodnutia a ukradnuté úsmevy.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)