utorok 28. decembra 2021

Zimné kúzlo s vôňou škorice : Ruth Kvarnstrom-Jones (recenzia)


Pekáreň s vôňou škorice
je naozaj čarovný počin, ktorý si získal moje srdce a záujem. S druhou knihou, Zimné kúzlo s vôňou škorice, však autorka prináša dávku čitateľovej trpezlivosti, pretože postavy sú naozaj neznesiteľné, málo akčný dej, všetko sa zvíja v akomsi pomyselnom kruhu, i keď niektoré novosti sa v ňom nachádzajú, no a všetko zakončí obrovským klišé, ktoré jej aj tak zožeriete s navijakom. 

Do Halleholmu prichádza zima s predvianočnou atmosférou a oživovaním minulých spomienok. Lovisa nebola azda nikdy šťastnejšia. No jej náladu naruší neustále visiaca otázka rakoviny a vyrovnávania sa so smrťou jej sestry Cecilie. Keď Axelova matka Désirée ochorie, tak aj v nich vzťahu sa začnú robiť trhliny. Navyše musí riešiť aj stále vzďaľujúcu sa najlepšiu kamarátku či blížiace sa narodeniny Algota. 

Musím sa priznať, že som do tejto knihy opäť išla s tým, že budem mať istý gastronomický zážitok a plno krásnych spomienok, neraz sprevádzaných síce ťažkosťami, ale o to krajší bude finálny efekt. Ak chcela autorka navodiť vianočnú atmosféru, tak všetko skazili postavy, ktoré sa chovali hlúpo a naivne. Zo začiatku som teda mala veľký problém sa začítať a doslova som sa nútila do čítania, pretože niektoré udalosti boli naozaj pritiahnuté za vlasy

Keď však Ruth zamiešala svoj kokteil naivity a neraz i, žiaľ, trápnosti, tak konečne sa zamotala do toho svojho krásneho a príjemného klbka, ktoré čitateľ počas celého deja očakával. 
I keď sa niektoré postavy v tomto diele pre mňa stali nesympatickými, tak som si knihu v konečnom dôsledku užila. 

Autorkin ľahký štýl sa prejavil od polovice knihy, nabral presne ten efekt, ktorý mal, ja som si dej začala užívať a spolu s ním aj pečenie či organizovanie udalostí. Niektoré prvky sú však mierne nepochopiteľné a zbytočne prekombinované, ale presne tú náladu, ktorú kniha mala vyvolať, vo mne vyvolala (aj keď až na konci). A to nehovorím o vianočnej, skôr o takej pokojnej a príjemnej.

Zimné kúzlo s vôňou škorice je plné ťažkostí, zmierovania sa s minulosťou a s chorobou, obetou a hľadaním riešení pre každého, na kom nám záleží, zároveň je to príbeh o rodine, súdržnosti, láske, pochopení a dôvere. To, že sa v ňom nachádzajú úplne zbytočné udalosti a hádky, si radšej nevšímam, pretože ten konečný pocit z knihy nastal. Síce slabší ako predchádzajúci diel, ale stále môžem povedať, že som zvedavá na ďalšiu časť (ak bude). 

>Sima<

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme grada.sk Knihu kúpite aj na ich stránke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára